Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Mathilda - 26 juni 2014 22:42

Hellooo!


Nu har jag målat klart mina naglar. Det är inte direkt nåt speciellt med dom, men jag gillar korallfärgen!



   


Det här nagellackt bestälde mamma till mig när vi skulle åka till Mallorca/Gran Canaria. Hon köpte till både sig o mig ett sett med nagellack från Oh My Gosh


Ett tips som jag säkert borde ha lärt mig tidigare, men som kan vara bra för er andra som inte vet, är att försöka att inte måla just allt på nageln utan att lämna några millimeter på nagelns kanter tomma. Detta gör att man inte får så mycket nagellack utanför, som man sedan måste skrapa bort vilket både förstör huden runt om och nagellacket.


När du pillar bort nagellacket runt om så kan det nämligen bli sprickor och det är ju inte så snyggt. Så jag läste detta i Julia-tidningen att man ska försöka hålla kanterna tomma som sagt.


Nu ska jag sova, tänkte lägga mig lite tidigare än tolv/ett på natten, så yes, vi godnatt på er my friendoos så ses vi imorn! <3





                               

                                      

Av Mathilda - 26 juni 2014 19:03

Hello my friendoos!


Till att börja med vill jag tacka till er som har länkat era bloggar till veckans blogg, är fortfarande osäker på vem jag ska välja, men ni kommer få resultatet imorn. Imorgon ska jag också åka med Amy till en sommarfest! Det ska blii såå kul! Känner typ att jag nästan behöver detta, haha! Lixom få komma iväg och gö något med bästisen och vara borta från hemmet o allt ett tag, haha!



Dessutom är dethär första gången jag går på en fest som inte är någon slags födelsedagsfest eller klassdisco eller nåt liknande, hahaha! Det ska bli jätteroligt iallafall! Det börjar klockan åtta och slutar tolv, men vi tänker åka iväg lite tidigare. :P Det är några som brukar ta hand om ungdomsfester som ska anordna detta på kulturhuset och de heter Lightsonevent.   



 

Ååååh längtar verkligen! Älskar när det e lite fester och speciella tilfällen då man får en chans att klä sig lite snyggare än vanligt och vara med sina vänner! :3



Jo! Jag va rättså törstig idag och kom på attt jag kunde göra en smoothie igen! Denna gång med hallon och blåbär.♥


 


Denna vart god, men ännu en gång hade jag inte med is! Jag höll på att göra is,men det hann inte frysa tills smoothein va klar.... Ajah, den blev ändå ganska god, kanske inte så svalkande, men god. ;)


Men jag måste komma på något annat sätt än att söta den med honung, för jag tycker inte det hjälper.... Och utan någon sötning kommer  det inte bli  så gott heller! Ajah, får komma på nåt sätt hehe....



Nu tror jag att middagen snart är klar och när jag har ätit ska jag försöka få tid till att måla mina naglar, men det hinner jag nog. ;)



Seees<3


        

                                          


Av Mathilda - 26 juni 2014 12:11

Heej alla fina!



just nu lyssnar jag på en låt som jag inte har hört på jättelänge! Jag känner att denna grymma låt får bara inte glömmas bort! Tänkte att denna låt kan bli Dagens Låt idag. :3




Dagens Låt

 

 



Doctor Doctor med Elin Lanto som sjöng denna låt på melodifestivalen 2010 och jag minns att jag älskade den och tyckte hon var så cool!


Men Låten hörs bättre på spotify, så ni kan lyssna på denna också. :p



Det skulle vara jättekul om ni ville sprida denna låt vidare eftersom den här tjejen får inte glömmas bort! Och hon gör fortfarande låtar, det är bara att kolla in hennes spotify! Kommentera gärna om vad ni tycker om denna låt! :3 Hahaha, jag vet inte riktigt hur jag kom på denhär låten, men när jag e vaken på nätterna och inte kan sova, så kommer jag på en del skumma saker, hahaha!


Ses sen my friendoos :*



                                  

 

 

 

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards