Alla inlägg under december 2015

Av Mathilda - 29 december 2015 19:47

Hej igen!

Här kommer bilder på vad jag fick av min syster Elina igår i julklapp!


   

Det är två borstar från HM, den ena är en ögonbrynsborste och den heter Angled defining brush, medan den andra är en blending brush och den heter Medium shading brush. Jag blev jätteglad för att jag kände att jag behövde en ny ögonbrynsborste då mina andra är lite ruffsig och en ny blending brush, då jag har en som jag tycker är lite för stor. Dessutom är de här borstarna mjukar är de jag hade innan! 


Jag fick också nude-paletten från maybelline new york och jag blev sååå glad för att jag har önskat mig en sådan så länge nu och det var just den här jag vill ha.  Läppstiftet älskar jag också, det är ett ganska matt läppstift sån HM och det luktar choklad! Jag blev så nöjd med dessa presenter, min syrra vet vad jag vill ha,haha!♥


Av Mathilda - 29 december 2015 18:40

Hej mina vänner, hoppas att ni mår bra!


Idag var jag på stan med min kompis Valeria. Vi gick runt löite och  kollade i affärer, men vi båda var panka så här efter julen så vi gick och satte oss på Mcdonald's. När vi ätit klart så mötte vi upp våran vän Sara, satte oss på vågen och pratade och sedan kom även våran vän Lana. Så vi fyra gick runt på stan och i affärer, men ingen av oss köpte något. 


   

Hahaha,de gillade kvallitén på min mobilkamera så de tog en massa selfies med den. Sara ville inte vara med på bilderna. :) Jag har iallafall haft en rolig och bra dag med de här tjejerna, men för mig så är inte mcdonald's-mat det mest mättande, så jag är ganska hungrig nu, haha! Men jag ska snart lägga upp bilder på julklapparna som jag fick av min syster, så vi hörs snart igen!♥

Av Mathilda - 28 december 2015 23:34

Hello!
Nu blir det ännu ett sent inlägg, men jag har haft en del att göra idag. Jag var ute på en ganska lång promenad med mamma och sedan städade jag på övervåningen för att min syster Elina och hennes pojkvän skulle komma. De är nu hemma hos oss och ska övernatta. Vi har ätit middag och hade även lite pakeöppning från Elina. ^_^

Jag ska visa vad jag fick imorgon, men nu är det så sent så jag visar bara en liten bild som jag tog från min och mammas promenad.

Ha det så gott så länge så hörs vi imorgon!

Av Mathilda - 26 december 2015 23:32

Helluw!


Jag hade planerat att skriva igår kväll, men så kunde jag inte hitta laddaren till min mobil, så jg kunde inte ladda upp några bilder! Dessutom blev det väldigt sent, så jag kände tt det var onödigt att skriva ett inlägg då. Förlåt om ni blir trötta på att alltid höra på mina ursäkter, men säger försöker bara förklara anledningen till varför jag inte uppdaterade något. Igår var jag iallafall ett tag på stan med några vänner och det var verkligen askallt! Asså jag förstår inte hur det kan vara flera minusgrader ute och det faller ändå inte en enda snöflinga från himmlen! Men igår sa pappa att det skulle snöa idag och det gjorde det också!   


   

Entligen har jag rensat bort det mesta ur min mobil och laddat upp på datorn! Här kan ni se an av topparna som jag fick i julklapp i år!   Jag älskar dom verkligen och ni kan se en annan av dem som är glittrig i mitt förra inlägg. Nu måste jag ta tag i den här dagen. ska ut och gå med mamma och städa lite för imorgon kommer min syster Elina och hennes pojkvän Jonas och hälsar på. Jag planerar också att träna lite utifrån ett schema som jag har gjort själv. Vi ses snart igen, puss!♥   


Av Mathilda - 25 december 2015 21:35

God jul allihopa!


Har ni haft en bra julafton? det har iallafall jag. :) Jag har varit hos mina kusiner i dalarna med mina föräldrar och min ena syster Michaela. Där fick vi en massa god jul mat och vi följde de vanliga traditionerna som att kolla på kalle, öppna paket, spela på kvällen och proppa i oss massa mat och godis. Det verkade som att min familj blev nöjda med de julklapparna som jag gett dom och då känner man sig extra glad!  

                                                       

 


Det härr inlägget blir upplagt sent nu för att min dator och mobil höll på att krångla så jag blev tvungen att ta den här bilden från facebook istället. Vi åkte också till min bror och hans flickvän en sväng, innan vi åkte hem till oss. Det har varit en lång bilfärd, så nu tänker jag krypa ner till sängs. God natt allihopa!♥

Av Mathilda - 21 december 2015 21:21

Hej på er!


Okej ja jag vet att det var 100 år sen jag skrev ett inlägg senast och jag måste medge att jag glömde bort den ett tag. Jag har tänkt flera gånger som vanligt att jag ska blogga, men sen har något annat kommit emellan. Jag ber så mycket om ursäkt för det och jag vill och hoppas på att jag bättrar mig nu. Nu är det ett nytt år som ligger och väntar, så detta kan väl kanske bli ett litet nyårslöfte att jag ska börja göra fler inlägg och oftare!


Det är ju lite press nu såhär när jag har börjat nian, faktiskt gått klart hössterminen nu för att äntligen ta jullov och senare börja välja gymnasium. Det är mycket som står på spel nu och därför är det lite svårt att komma ihåg att man har en blogg också¨. Dock gillar jag ju fortfarande att blogga och skriva om min vardag, så jag tänker fortsätta med det! Så vi kör väl från och med nu en nystart för denna blogg och jag hoppas också att det blir fler läsare som vill följa den!


 

 Jag får skriva mer imorgon, men nu är det ganska sent s¨godnatt gott folk så hörs vi snart igen!

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards