Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Mathilda - 10 juni 2014 22:09

 

Hejsan Hejsan!

 

Har varit i Dalarna och hälsat på min farmor med pappa idag, så därför har jag inte bloggat tidigare. Igår så åkte jag, mamma o pappa upp på stan och gjorde lite ärenden, bland annat så hämtade vi upp mitt Wii som mamma köpte till mig!   

 

 

Det är ett Wii med en massa kontroller och spel och jag längtar efter att komma igång!

 

 

       

 

Har startat lite och gjort två gubbar, men har inte spelat nåt av spelen än. 

 

 

 

Veckans Video

 

 


Haha, dehär söta barnen har då gjort en version av Lady Gagas video till låten Judas. Ganska likt ändå tycker jag! ^^

 


 

Okej annars då...Jo jag är förkyld och trött.. wääh! :( Har inte heller gjort något speciellt förutom att åka iväg till farmor och stan. Ajah, än är det långt lov framför mig, får bara se till att jag blir frisk! Ha det nu så bra my friendos och hoppas att ni e friska iallafall!♥

 

 

 

           //Michue♥

Av Mathilda - 10 juni 2014 20:38

Helloo!


Jag håller på att redigera videon till min ''Ullareds-Haul'' och är snart klar tror jag. Men som sagt, det kommer ta lite tid att ladda upp den också.


Iallafall! Idag hade vi då Sunedagen i skolan och jag trodde att typ alla skolor i hela Sverige hade det nån gång , men tydligen inte.. Så för er som inte vet vad det är så kan jag säga att det är en dag då alla elerverna på högstadiet klär ut sig till nånting, (just idag så gjorde inte alla det men skitsamma!). Det går ut på att man ska göra olika uppdrag som några elever har hittat på och sedan ska man filma alla uppdrag så att en jurry kan dömma om man får poäng för dom eller inte.

 

Den som får flest poäng vinner antagligen och samtidigt som man gör uppdragen, så ska man leta efter ett ägg som någon har gömt och om man gör det så får man höga poäng. 

 

 

Jag var utklädd till Avril Lavinge!

 

 

Orginalet:

 

 

 

Resultatet:

 

 

 

 


Inte så olikt kanske! Hahaha! :p Märkte att jag målade den rosa slingan på fel sida, men jaja! :p

 

 

 

Det var min syster som hjälpte mig med sminket och den där sotningen och sedan målade jag på hårslingan med hjälp av en hårmascara.

 

När vi skulle göra dehär utmaningarna så fick vi välja vilka vi skulle ta. Vi valde många saker som var ät-utmaningar, så vi åkte hem till min kompis och letade på lite grejer där, sedan märkte vi att vi inte hade allt som vi behövde, så då gick vi och handlade på Ica. xD 

 

När vi kom tbx så gjorde vi utmaningarna som b.la var att äta mjöl, kanel, bakpulver och chilli utan att spotta ut det... Det gick väl sådär...Vi alla smakade av de små chillisarna och höll på att dö av den starka smaken! Mitt uppdrag var att stoppa in en kaka i munnen och sedan vissla blinka lilla stjärna utan att svälja! Hahaha, svalde typ halva innan jag kunde vissla!   

 

 

Ett annat uppdrag som vi hade var att vi skulle göra en ''godiskaktus'' och ge till en i jurryn.

 

Såhär såg den ut. :P

 

 

 

Hahaha, så vacker! Det är alltså kexchoklad som ska likna jord, en gurka som själva kaktusen, tandpetare och så gelégodis på.

 

Och med denna gick vi runt på Ica och stan för att vi skulle göra ett till uppdrag innan vi gick tbx till skolan. När vi var på stan skulle vi krama fem främlingar!

 

Jag gick efter att ha gömt mig vid mina kompisar bakom en pelare, till en stackars mobilabonemangs-försäljare och frågade:

 

''Ursäkta, kan jag få ta en bild medans jag gramar dig?'' 

 

Han: nej, asså jag vill inte vara med på bild...Krama honom istället (Pekar mot sin jobbarkompis som står bakom och som skakar på huvudet och säger nej...)

 

Han: Men ah okej då...

 

Jag var då påväg att gå, men vände mig om igen, han frågade hur vi skulle göra och jag bah: ''eh jag ska bara krama dig..'', han gav mig en kram, min kompis tar en bild, vi går ut och vi skrattar som retards... Hahaha, det var såå pinsamt och dessutom hann vi inte tbx till skolan i tid så att vi inte fick några poäng och jag hade kramat killen i onödan! Vi hann inte för att mina andra kompisar kramade aldrig någon i tid och jah..Det blev som det blev!

 

 

Meen nu ska jag fixa klart videon och sedan försöka ladda upp den, så ha det så bra my friendos, så ses vi! :p

 

 

             //Michue♥

 

 

 

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards