Alla inlägg under september 2013

Av Mathilda - 28 september 2013 22:11

Heeej alla!


Just nu ska jag precis titta på Williams lista för jag har inte sätt ett ända avsnitt!





  

Till detta äter jag popcorn och dricker cola! hehe :3




Idag åkte jag, mamma, pappa och min syster till en butik som heter ''smultrongården''. Där köpte vi koppar, m.m och fikade. :) Sen åkte vi upp hem till min andra syster för att lämna min ena syster hos henne, haha! Sen åkte vi till en kinaresturang och köpte lite kinamat där, nomnom!


Jag har ju haft ont i halsen i fem dagar, nu har det gått över, men känner mig inte helt frisk.. :/ Typ hela min familj är förkyld! Sen vill jag be om ursäkt för att jag inte bloggat på ett tag, men jag har just nu så stressigt med förberedelser inför alla prov som kommer på en gång och så läxor! Men nu har jag iaf tagit en liten pause, för jag får nästan ett psykbryt!



Nu får ni ha en fortsatt trevlig lördagskväll, så hoppas jag att vi ses snart! Hejdåå //Michue  

Av Mathilda - 22 september 2013 20:20

Heey alla!


Nu har jag kommit hem från Mallorca, wääääää! :'(( Saknar det så mycket!!! Jag saknar mina älskade churros och ledarna! Men vi gjorde faktiskt churros igår! Min morbror Jörgen och hans fru Marie kom på middag för vi skulle prata om våran resa och deras resa till Turkiet. Så då gjorde vi churros, men de blev inte lika goda som i Mallorca. :/



Men anyway, här har ni en bild på dom iallafall, hehe ^_^



  

Dom var nog ganska lätta att göra, men för mig så smakade de lite för mycket våfflor och jag gillar inte våfflor, haha, förlåt om ni tycker att jag e en utomjording, men kan inte hjälpa det! :'D



När vi kom till flygplatsen i Mallorca så köpte vi också lite grejer. Bland annat så köpte vi ett speciellt spanskt godis som jag åt första gången som jag var i Spanien. Men  nu köpte vi två låder med olika smaker, en till mig och en till min syster.



 


Japp, detta heter då ''El Almendro'' och jag e inte säker på vad det e i, men jag tror det är några nötter i alla smaker. Det är nog karamell i den översta ooch den har jag smakat lite på, den andra har jag smakat förut och det är mandel i den och sen den tredje är typ choklad och lite annat, hehe.


Men nu måste jag sova! Börjar nog bli lite förkyld för jag kände mig dålig under veckan som vi var i Mallorca och så har jag ont i halsen, men ajah, tänker iaf gå till skolan imorn! Ha det så bra så ses vi!  //Michue  




Av Mathilda - 19 september 2013 12:51

Wääääh!


Imorn åker vi tidigt på morgonen till flygplatsen och flyger hem igen! Jag vill inte! Jag kommer sakna alla ledarna för de olika aktiviteterna på hotellet, mina små underbara chorros och poolerna! Idag  var jag medpå vattengympan, men det va så grått och blåsigt så jag var typ den enda som var med.



Men ''Silvia'' som ledde vattengympan var glad att jag ville köra. :) ''Breaveheart girl!'' sa hon till mig, hehe :))


Det e faktiskt några svenska ledare här också! Iallafall två av dom. igår hade de ''a tribute to Madonna''  altså ''En hyllning till madonna''-på scenen. Det var tre tjejer och en kille som dansade och sjöng till Madonnas låtar. Dom var jättebra!




 


Här är jag och Silvia :) Ni kanske ser att jag har nå slags flätor i håret...Jo i förrgår så blev jag flätad av en afrikansk kvinna som stod några meter bort vid scenen och hade en skyllt med flera bilder på människor med olika flätor. Jag fastnade för denna frisyr som jag såg att en tjej på en av bilderna hade och som jämfördes med Rihannas flätor. :))




 



Igår åkte vi också på en marknad som ligger cirka tretton minuter från vårat hotell! Men vi köpte knappt nåt. Jag köpte däremot en slags schal av några försäljare på stranden. Kan visa den när jag kommer hem.



 


Vi var på stranden halva dagen igår och vattnet hade toppentempratur! Men tyvärr så var det typ manetvarning och jag blev bränd två gånger! Det e inte farligt, men det gör ont. Jag gick till en slags badvakt och fick salva och han sa att jag inte skulle ha det där i solen.



Detta blev min sista underbara frukost på hotellet idag. Jag tänkte ''Nu tar jag det som egott'' ;)




 


Ååååhhh omnomnom! Det jag kommer sakna mest av maten e chorros! Usch, vill inte tillbaka till Sverige! Känns som att jag ska åka till ett grått moln! Vill inte komma tillbaks och plugga matte! Saknar bbara Cesar, min syster och mina klasskompisar!



Ajah, ska också berätta att i förrgår så var det en kareokekväll på scenen och folk fick komma upp och sjunga gammla låtar. Mamma och pappa tyckte att jag skulle sjunga, så jag gjorde det, men jag skakade jäättemycket!


Jag sjöng umbruella, eller hur man nu stavar det.  Vi gick till en italiensk resturang idag och så sa en tysk mamma nånting till mig, men jag bara tittade på henne för att jag förstod inte vad hon sa, haha!


Som tur var så räddade mamma mig och sa att vi var från Sverige, så hon sa sedan på engelska ''You sing wonderful'', ungiferr och jag sa tack så mycket, men blev så generad att jag råkade välta cola flaskan när jag skulle fylla mitt glas, ahahaaha!



 


Här ser ni min kvällslook från igår och i bakrunden ser ni lite utsikt från ballkongen. :) Jag tänkte försöka göra en video där jag visar runt i hotellet, för jag har nämligen gjort lite klipp under denna vecka. Har tänkt flera gånger att jag skulle blogga, men har inte hunnit skriva klart något inlägg!



Men vi måsta vakna fem på morgonen imorn för våran buss kommer/går sjugo över sju!!! Urk... Ajah, godnatt all fina läsare så ses vi snart när jag visar fler bilder från våran semester!


                                                  
                                //Michue







Av Mathilda - 15 september 2013 10:45

Hej hej alla!



Jag ska börja med att tala om att jag lever, trots att jag flög fredag den trettonde! Hahaha ;)  Jag tänkte blogga igår, men det vi gjorde så mycket igår och vilade aldrig på hotellet och så tog det  tid att ladda upp bilder. Jag borde ha gjort det på ett annat sätt, men sen blev det så sent.



Här är i Mallorca är det ett riktigt paradis! Här får ni se lite bilder så ni förstår vad jag menar!  



Först lite bilder som jag tog på flygplatsen.


                                                 Här är jag, nervös, men taggad! ;)

                                                  
         Hejdå Sverige!


   




Igår åt jag detta till frukost på hotellets resturang! ^_^


 


Det är köttbullar, pankaka med choklad,  chorros, en kaka, bröd, potatisbullar, crosiant och potatisbullar! Ingen hälsofrukost direkt, men man måste ju unna sig när man e på semester, hehe!   





Utanför hotellet finns två stora pooler, två bebis poolet, ''en av dom e stor, men det är ett väldigt grunt vatten'' och en bubbelpool. På de här bilderna så ser ni en pool, men bakom staketet där så finns en till stor pool plus två andra små.



     


bilden är från igår och igår körde vi vattengympa, haha! Men tyvärr fick jag väldigt ont i ryggen efteråt.....Japp ni får kalla mig otränad, men jag har aldrig gjort vattengympa förut heller.



Vi gick också och kollade på stranden och blev såå förvånade! Det var nog den finaste platsen jag har sätt!



                               Tror det till och med är finare än på bild! Kolla bara på vattnet!

 


   



Stranden var nedanför hotellen där vi stod och tittade och där vi stod fanns det sånna här sängar!


 


Här kan man kanske ligga och sova under bar himmel på natten, hehe ;)




Nu ska jag gå till mamma vid poolen och bada lite,  men jag visar nog fler bilder senare. Ha det så bra så länge!  //Michue  



Av Mathilda - 13 september 2013 15:23

Heeey alla!


Nu är jag äntligen påväg till Mallorca! Just nu sitter vi på flygplatsen och har nyss ätit. :) Jag känner mig nervös men taggad! ;)

Åkte ifrån skolan under spanskan vid två tror jag och mötte mamma utanför. Vi åker om cirka 50 minuter.



  


Vi ses sen när jag kommit fram, om jag inte går och lägger mig då, haha! //Michue  

Av Mathilda - 12 september 2013 09:34

JAA det e saant!


Det var nyss en vecka sen, men nu är det bara en dag tills jag åker till Mallorca!  Hahaha kan inte riktigt fatta det! Jag ska iaf va ett tag i skolan innan jag åker, men jag lämnar skolan vid ett tror jag.  Just nu sitter jag i cafeterian i skolan och bloggar med skoldatorn. :)




Tänkte pigga upp med en låt från min kära spotifylista.  Laddade ner den idag, men har lyssnat på den tidigare.





''Lovekiller'' med Darin är bara såå bra och videon är jättebra också!



 


Ock så en bild på mig från Pizap.com, ha det bra så länge!  //Michue  

Av Mathilda - 10 september 2013 12:05

Heejjj!



Nu var det ett tag sen som jag skrev, men ajah! Just nu som ni kan se på rubriken så bloggar jag med skoldatorn som vi fått från skolan. Har också hittat en sida där man kan fixa collage, m.m, så här är en bild på mig och amy när vi testade den.




 


Så.. haha jättefin!


men nu börjar vi so-lektionen så Herååå! //Michue

Av Mathilda - 1 september 2013 14:31

Hej hopp!


Just nu lyssnar jag på Autsin Mahone på spotify och kände ett behov av att lägga upp de två låtarna av honom som e mina favoriter! :))





Första är låten '' What about love''! ^_^




Andra låten är ''Say youre' just a friend'' som jag lyssnar på just nu ^_^  Sees     //Michue♥

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards