Alla inlägg under mars 2014

Cat

Av Mathilda - 30 mars 2014 22:10

Helluw!


Nu är jag klar med min teckning!....Eller ja...jag tror det... Den blev väl inte direkt som jag hade tänkt mig..Jag fick upp en karaktär i huvudet som jag tänkte skulle bli jättegullig, men jag vet inte..



Iallafall, det här är min ''karaktär'' Cat!


 


Well....ni får tycka vad ni vill, men jag e inte riktigt nöjd...Med tanke på att jag är vänsterhänt så kladdar jag ganska mycket på pappret.. Sen är jag inte heller nöjd med ögonen, färgläggningen framförall, allt kladd och  typ utseendet. Men den blev helt okej för att vara min första teckning av den här karaktären. Ska iallafall försöka rita fler bilder av henne!


Imorn är det skola igen! :'( Uschhh, vart tog helgen vägen??? Jag måste vakna tidigt för att jag ska gå på studiestöd. Nej det är inte bara för folk som har svårigheter, eller ligger efter en massa i sina studier, utan det är för folk som känner att de vill jobba mer för att hinna med en massa läxor, m.m Dessutom har jag fått Rasmus att gå dit mer nu så förhoppningsvis så följer han med mig.


Ajah, måste sova om jag ska orka upp imorn! Godnatt alla! <3                  //Michue♥

Av Mathilda - 30 mars 2014 20:08

Heii!


Har precis varit ute med Cesar och tänkte fortsätta med en teckning som jag höll på med förut. (Det ska bli en manga figur). Till hjälp har jag min favorit-drawtuber, eller vad man ska kalla det, Mark Crilley. Men först tänke jag bara lägga upp en video med en låt som jag numera älskar! 


Den heter The Man och många av er kanske redan har hört den, men tänker iallafall visa videon till den. ^_^



Älskar deen!     Okej, nu ska jag fortsätta rita, så ha det bra mina vänner!


                                                                         //Michue♥

Av Mathilda - 30 mars 2014 00:00

Yooo allihopa!


Uh, e trött just nu...Har suttit typ en timme för att bygga ett till rum i mitt hus på Sims 3. Det tog ett tag innan jag förstod att allt jag behövde var en golvgrund..... -.- Anyway! Det hände en liten skum sak på mitt Sims idag! Jo det var såhär att jag bestämde mig för att ringa en vän till min Dustin och när den simmen kom hem till mig så såg jag den inte! Det var som om en pyssling hade kommit dit! Pratbubblorna som kom från den va till benen av mina simmar!




Titta här bara!


   


Jätteskumt! O.O Det jobbigaste var att jag inte kunde kontrollera mina simmar så att de kunde prata om det jag ville att de skulle prata om! Well, jag bjuder in människor i olika former och storlekar, så varför inte! :D 


Okej, det var allt, men om det också hänt er så kan ni skicka en kommentar och kanske berätta varför det blir såhär. godnatt på er alla!♥                                                                                                                                                                                                                                   //Michue♥

Av Mathilda - 29 mars 2014 18:30

Hellu alla! ^_^


Just nu tänkte jag ägna detta inlägg åt musik! Jag skulle typ dö utan musik! Älskar det verkligen och det betyder så mycket för mig. Jag lyssnar på nästan all sorts musik! Förutom rock o typ opera :'D Jag lyssnar på musik en hel del, allt från hiphop, rapp, pop, house, m.m Min sporifylista innehåller mycket från dagens musik, som t.ex låtar från Lady Gaga, Avicii, Kesha, Nicki Minaj, låtar från olika band och andra artister. 



Jag tänkte dela med mig lite av min sporifylista! :)



Låten som många har fått på hjärnan! ;)



Gillar många låtar där David Guetta är med!



Älskar Nicki Minaj och hon är en av mina favorit-artister!



Robin Stjernberg är helt klart min favoritartist efter Lady Gaga!♥♥♥♥ Han har en fantastisk röst!



Denna måste vara en av mina favoritlåtar! Kan inte sluta lyssna på den! :D



Sveriges stolthet! Avicii!♥♥♥♥ Har faktiskt inte hört den här låten förut, men jag diggar den! Ajah, det var lite av det som finns på min spotify-lista, men självklart har jag flera låtar från Justin Bieber, One Direction och Austin Mahone, som jag vet att de flesta tjejer avgudar ;)


Jo en sista sak! Måste visa min härliga tröja som jag fick i en senare födelsedagspresent av Amy!   


 


That girl knows me!   Älskar den och den passar mig verkligen!  Ses senare mina läsare! hoppas ni uppskattar mina inlägg och fortsattar att läsa dom!  

         

                                                         //Michue♥







Av Mathilda - 28 mars 2014 19:11

Helloooo igen! ^^


Det här inlägget är tillägnat till min bästa och underbaraste favoritartist! Hon som har hjälpt mig att tro på mig själv och göra det jag vill! This is for you Lady Gaga!♥♥♥♥♥




I LOVE YOU SO MUCH!



                             Enjoy! ;)

 


Hope you like it! :D Älskar verkligen Lady Gaga såå mycket! Hon är verkligen min förebild! Jag har klätt ut mig som henne på halloween, maskeradparty och en gång gick jag med min Lady Gaga-perut till skolan! (Vilket jag ångrar eftersom hela skolan stirrade på mig men....) Hon är såå grym! Hon bryr sig inte vad folk trycker om henne, hon följer sin egen väg och hon tror på sig själv! Hon insperrar så många och hjälper dom att vara sig själva, även mig! hon är just nu typ världens kändaste kvinnliga musikartist! Hon har b.l.a varit nominerad till 6 stycken grammys, hennes låt (Poker Face) fick pris för ''Best dance recording'' år 2010, hon har vunnit 13 priser på VMA'S (MTV VIDEO MUSIC AWARDS) och kom på andra plats av de som vunnit flest priser därifrån, inklusive (Video of the year), (Best New Artist) och två år i rad har hon vunnit titeln (Best Female Video)!


Hon satte också världsrekordet i Guinnies Rekordbok med att vara en social media superstjärna och för  fantastiska diagram-föreställningar av hennes album och låtar. Alltså hon är väldigt framgångsrik! det är inte allt hon har vunnit, men jag orkar inte skriva upp allt. :')) Anyway, vill bara framhäva denna underbara artist och ge respekt till henne! 



 


Just saying, i looove this girl!♥♥♥♥ Happy 28th birthday mother monster!<3 <3 <3 I'm always gonna be a little monster!   


Jag kommer säkert ångra mig detta nån gång i livet, men jag tänkte visa er hur jag såg ut på halloween 2012!



 


Well....pose, pose, pose! Hahaha! Ajaah! Jag ville ju se ut som min idol, så varför inte! :'D Iallafall så kommer jag alltid vara ett fan av Lady Gaga och hon kommer alltid att vara min förebild! :* Jo förresten! Kom på att den där tröjan hade jag när det var ett halloweenparty på skolan! Då såg jag ut såhär.....


 


......tja, tror att jag såg lite mer läskigare ut på den här bilden :'D Anyway, älskar den där tröjan, trots att det är svårt att matcha den med sina kläder! :D Ska se om jag kan hitta nåt linne eller nåt nu till nästa konsert! läääängtar så mycket! 


Okej, nu tänker jag inte babbla mer i detta inlägg, men jag önskar iallafall min mother monster en fortsatt underbar födelsedag! Love to you Gaga!

 

                                                       //Michue♥

 

 




Av Mathilda - 28 mars 2014 18:58

Heej alla!


Vet ni vart jag ska? Jag ska på..........................................LADY GAGA-KONSERT!!!!!!!!!!!!!!!!<3 <3 <3   


Ska jag vara ärlig så var det ganska längesen som jag fick reda på dettta, men jag glömde att skriva om det här! Jag fick biljetterna på min födelsedag! Den här gången kommer vi sitta på närmre platser än vad vi gjorde förra gången. ^_^ Längtar verkligen!


 


Hihoo! Dessutom fick jag ju också två konsertbiljetter till mig och Amy till The Fooo! Det kommer bli så kul! :D Så jag ska gå med henne på The Fooo och med mina föräldrar på Lady Gaga! Älskar verkligen henne! Hon är så grym,  självsäker och awesome! Sen är det också Lady Gagas födelsedag idag, men det ska jag prata mer om i nästa inlägg. Ha det så bra så länge mina vänner! //Michue♥

Av Mathilda - 22 mars 2014 22:42

Helloooo


Håller på med att spela Sims 3  just nu och har hittat albumet med mina screenshots på datorn! Så nu har jag tagit några nya bilder och tänkte visa mina simmar.   




Till att börja med tänkte jag visa min ''hunk sim'', men ni får avgöra själva! xD Han heter iallafall Louie Ross och jobbar som trafikpolis (tror jag)....Haha, han va väldigt trött, men jag tvingade ut honom för att hinna ta lite foton. ;)  


 


Men sen gick han till nåt ställe och la sig trött på en bänk...  


 


  Den här vise mannen heter Dustin Ross och spelar fotboll på lamornas arena :D Han är min äldsta (levande sim)!


 



                          Här håller han på och kör ett träningspass framför tvn ;)


 


                             Trots sin ålder säger han inte nej till lite tv-spel också!


 


                 Här pratar Dustin med Louies flickvän Tosha, som också är hans bästa vän.



 


Nu tänkte jag visa er min favoritsim som är halv-död, men hänger fortfarande med! hon heter Rachel Ross och e en lirare på gitarr! 


 


Jag gillar Rachel bäst för att hon är trevlig, får lätt vänner och är musikalisk! Är man snäll mot henne så är hon snäll tillbaka! Men eftersom hon är ett spöke så kan hon komma upp när man minst anar det och skrämma andra simmar...Vilket inte är så uppskattande, men jag försöker hindra henne från att göra det och få henne att småprata istället.   



Sen tyckte jag att hon kunde dra till gymmet ett tag så att jag fick lite schysta bilder därifrån!



 


Hon började med att köra grunläggande, men sedan höjde jag det till  ''Kämpa hårt''. Det som var lite skumt var den här tjejen på andra bilden här,  som står och glor/skrattar åt mig....


 


                        ajah..hon kanske bara inte hade något att göra xD



Till sist tänkte jag visa lite bilder ur en ''tragedi'' eller vad man ska säga när Louie kom hem trött från jobbet....


 


                                                        Mot sängen!


 


                                                     Nöjd....



 


                                              .....Tills mobilen ringer


 


Det var nån snubbe som ville bjuda honom på en dejt... -.- Stackarn blev väckt, men jag fixade så att han tackade nej och fick gå o lägga sig igen. ;)        


Det var allt för mig idag! Imorron kommer jag ägna mig åt att plugga på prov och läxor, så jag kanske inte hinner att blogga, men jag hoppas att jag kan göra det snart igen! Ha det så bra och godnatt på er alla!♥  

 

                                                               //Michue♥





Av Mathilda - 21 mars 2014 19:57

Helluu alla!


Nu var det ett tag sen jag skrev ett inlägg! men jag har så fullt upp med i skolan nu förtiden, för att alla läxor, prov o skit kommer på en gång!  Känner mig väldigt stressad nu och därför e jag också väldigt deprimerad på dagarna (Ni som är  i min omgivining), vet nu  varför! Jag menar inte att vara tjurig eller otrevlig, men jag bara pallar inte med folk som kommenterar något som jag hör flera gånger och jag bara...orkar inte med.. :/ 



Känner att jag nog måste sätta igång att plugga nu eller nåt, så detta får bli ett ''snabbt inlägg''.


Men iallafall. Till alla er som tycker jag verkar dryg så menar jag inte att va det! Jag är bara så stressad och deppig just nu och vill bah komma bort! Det är så mycket som händer nu...Man vill kunna vara med sina kompisar, bry sig om dom och sin familj, samtidigt som skolan tar över ens liv! Men jag älskar er och hoppas att ni orkar med mig iallafall!  


Här kommer lite bilder på mig som jag tog för några dagar sen :))



     


Jag kanske verkar hyffsat glad på bilderna, men där var jag också deppig för att Rasmus hade varit hos mig, men sen hade han åkt hem så jag kände migforever alone, hahaha! :'D Ajah ni får ha det så bra goot folk så hörs vi senare! Kraam!

                               //Michue♥

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards