Alla inlägg under oktober 2015

Av Mathilda - 11 oktober 2015 19:35

Hej mina vänner!


jag vet att jag har haft ett ganska långt uppehåll med bloggen och jag säger som jag brukar göra att det är på grund av skolan! Jag vet att det låter gammalt, men jag har ingen annan förklaring. Jag har nyss börjat nian och det är nu som det känns att allvaret börjar på riktigt. Så jag försöker ligga på så att jag inte hamnar efter med mitt skolarbete. Nu har jag prao i två veckor och sedan höstlov veckan därpå, så jag har knappt några läxor nu. jag kände att det var dags för mig att ta tag i bloggen igen och skicka iväg ett inlägg. Jag har inte glömt bort bloggen helt och hållet under det här uppehållet. Jag har tänkte att jag ska skriva ett inlägg, men sedan har jag hamnat på andra tankar. så jag ber så mycket om ursäkt och känner att jag verkligen måste ta tag i detta nu, trots att jag har skola. Jag känner inte bloggen som något jobbigt tidskrävande behov utan jag har ju den för att jag tycker om att blogga!


        

Visste inte riktigt vad jag skulle lägga upp för bild nu, så jag tog denna från när jag, mamma och pappa skulle till våra vänner Ewa och Pippos bröllop. :')


Jag ska också passa på att berätta att jag numera tar privatsånglektioner på en slags sångskola som kallas Voice. Där har jag nu gått en gång, nästa gång är på tisdag och jag känner mig redan lite hemma. Tyvärr så kommer jag bara få fyra lektioner till p.g.a att dessa lektioner har jag fått från ett presentkort som jag fick när jag fyllde år.



Det började då med att jag fick sjunga Try med colbie Caillat, en låt som jag fick välja själv. När jag och min sångpedagog Rine övat på den några gånger och han gett mig några tips så fick jag en sångläxa att träna på hemma. Det är låten Be mine med Robyn som jag ska öva på. Har ännu inte gjort det än så jag känner att jag måste göra det nu. Men jag tror att dehär lektionerna kommer vara bra för mig som vill bli artist! Jag vill kunna utveckla mig i sången och kanske ta några högre toner än vad jag brukar kunna göra. 


Ledsen för lite långt inlägg mina vänner, hoppas jag inte tröttat ut er allt för mycket! som avslutning på detta inlägg lägger jag upp denna låt som jag ska träna på och tror flera av er känner igen den när ni hör den. Ha det så bra nu allihopa så hörs vi snart igen!♥


Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards