Alla inlägg under april 2014

Av Mathilda - 15 april 2014 20:24

Hejj igen! :*


Nu har jag varit ute med Cesar och ätit middag....bra kombination! :'D Iallafall verkade Cesar mycket glad idag och sprang runt mina ben som en mupp, hahaha! ♥



Här kommer lite bilder på honom :*




     


Miwiii! ^_^ 



         Veckans Video

 

 

 

Jag kom på att jag inte har haft någon ''Veckans Video'' på länge, så jag tänkte, varför inte lägga upp en nu! Så därför tänkte jag lägga upp en video på en låt som säkert många av er känner igen! Älskar den här låten (Boulevard Of Broken Dreams) av Green Day! När jag var mindre så lyssnade min äldsta syster mycket på Green Day, så jag började gilla några av deras låtar och för några dagar sen kom jag på dom låtarna och det här är min favorit nummer ett! 




Av Mathilda - 15 april 2014 16:50

Heii alla!


Har precis kommit hem från stan med pappa. :) Jag gick runt i några affärer medan han  tränade, sedan åt vi lunch på Döner Kebab och sen fikade vi. Medans jag var och kollade runt i affärer, köpte jag en tröja på New Yorker som jag tänkte visa! :3




     


Älskar den! ^^   Men nu måste jag gå ut med Cesar snart, så vi kanske ses senare! Ha det så braa! :*  


                                                                                            //Michue♥




Av Mathilda - 13 april 2014 18:14

Heii allihopa!


Igår var jag på The Fooo-konserten i Conventum med min bästis Amy! :D Jag tänkte nu berätta hur det var och anledningen till varför jag inte gjorde det igår var för att jag kom hem ganska sent. Iallafall! Jag och Amy åkte gick först och kollade hur kön såg ut utanför och vi fick se flera tjejer som satt med filtar, Mcdonald's-påsar, godis i en rad! De såg ut som ett stort gäng uteliggare! :'D Men än såg inte kön så jättefarlig ut så vi gick upp på stan, kollade runt lite, gick till Java och åt varsin sallad.



  

                                               såååå goott!

 

Efter att vi ätit gick vi tillbaka till kön som ledde till Hjalmar Bergman Teatern och så satte vi oss där med våra sittdynor och en pall. Hahaha, första gången som jag satte mig på pallen, ramlade jag och typ på de som stod framför mig! Sedan ställde jag upp den igen, men efter att vi suttit där i någon minut, blev vi tvugna att gå framåt, för att hela kön rörde sig!


I den här kön fanns det nästan bara tjejer och man kan undra om det är ett hav av terrorister eller en killes dröm....


   


Efter ett tag blev jag trött i benrn, så jag satte mig på en sittdyna mitt bland alla foooers och man skulle kunna tro att detta var någon slags Converse-festival! 


   


Självklart var jag med och joinade! xD


 


Till slut blev allting försenat av någon anledning, så istället för att konserten skulle börja klockan sju så startade den typ kvart i åtta och då var det förbandet! Vi kom in i en, inte så jättestor sal där det bara fanns ståplats, (fast det visste vi att det skulle vara) och en så länge var det inte så galet mycket folk. Men efter ett tag började folket komma in och då vart det mer livligt...


Den första som spelade var en tjej som hette typ ''Annie Hagfors'', eller nåt, vet inte riktigt och sen kom Isac Elliot! Han var mycket bra och Amy tyckte han sjöng bättre än The Fooo! xD


   


Jag har hört Isac Eliott tidigare i en musikvideo, men när han sjöng sin första ton blev jag ganska chockad och tyckte han va grym!


 


Efter Isac blev det typ ett litet avbrott för att det kom folk som delade ut vatten till oss i publiken. Det skickades vidare i glas som typ alla hjälptes åt för att dela ut. Jag och Amy valde att dela på ett glas. Det var väldigt varmt där inne och jag hade inte velat vara nån av de tjejerna som stod längst fram! Sedan satte jag och Amy oss ner igen, mitt bland alla galningar och helt plötsligt så började de galskrika för att The Fooo kom fram! På en slags skärm/vägg visades en video på killarna och en massa av deras fans och ovanför väggen satt dom!


   

 

Bilderna kanske blev lite sådär, men anledningen var väl för att man inte fick ta med någon systemkamera dit och så stod vi väl inte så jättenära, men hyffsad plats ändå!

 

   

 

De här bilderna är tagna på det som visades på skärmen.

 

           

 

Jag tror att de här bilderna blev typ mindre för att jag fotade via snapchat. Jag gjorde det för att mitt minne var fullt och jag kom inte ens in på kameran! Men egentligen tog jag inte direkt tusen bilder, utan mitt minne var fullt för att mina videos var för långa och tog en hel del plats. 

 

För övrigt var konserten bra, men killarna var lite...diviga... Om man t.ex jämför med hur Isac Eliott var, i sambamd med att de tog upp en tjej på scenen som han sedan gav en puss på kinden och hur The Fooo gick fram en och en och bah ''det går rykten om att jag är coolast i bandet''...så jah, de var väl lite diviga ibland....Sen så gick Omar fram och sa ''Är det nånting ni behöver?''. Jag: Maaaat. Omar: Allt ni behöver är fyra killar som sjunger för er, ni behöver inget annat! Alla tjejer förutom jag och Amy: AAAAAAAAAAAAHHHHH!!!!!!

 

Så ja, de va lite smådiviga och typ pratade lite som fjortisar, men jag tyckte de var bra iallafall! (No hate okej!) Här kommer lite fler bilder på killarna! :3

 

 

 

                                                           Omar! ♥_♥   

 

 

 

Oscar Enestad :p

 

 

 

Oscar Molander (Ogge), eller (Og) :'3 ♥

 

 

 

 

 

okeeej, det får nog räcka med bilder! Om ni undrar så tror jag att jag tycker att Omar är snyggast, men de andra e inte direkt fula dom heller! xD Hahaha, ajah, ni får ha det så bra nu allihopa! Ses senare!

 

                                                     //Michue♥      

 








Av Mathilda - 11 april 2014 23:36

Helloo alla!


Jag har fastnat på en låt den senaste tiden! Eller ja, egentligen flera låtar, men jag tänkte lägga upp tre av dom!


Den första låten jag tänkte lägga upp heter ''Happy'' och det är Pharell som sjunger denna låt. Många av er har säkert hört den från dumma mej 2 :))



Älskar den här låten och den gör mig...ah Happy! :D När jag hör den här låten får den mig att må bättre när jag känner mig deppig på dagarna och jah, jag tycker den är skön!



Den andra låten jag tänkte lägga upp heter ''Rather be'' och kommer från Clean Bandit ft. Jess Glynne. Det är lite minnen från en viss tid som kommer upp när jag hör den här låten och ja, jo kanske känns lite jobbigt, men jag älskar verkligen den här låten! Jag känner mig ändå glad när jag hör den och ah den är jättebra!



Däremot är jag inte riktigt säker på om jag förstår videon i sammanhang med låten, men den är bra iallafall!


Tredje låten som jag tänkte lägga upp heter ''Me And My Broken Heart'' med Rixton! Den här låten kan jag känna igen mig lite i....ni kanske förstår om ni läste mitt förra inlägg. Men jag mår ändå lite bättre av att höra den eftersom då kan jag känna att det finns fler som känner som jag gör! 



Den här låten väljer jag att inte visa någon video, för det känns typ som att den blir bättre utan videon....Iallafall, jag ääälskar sångarens röst och jag älskar det första stycket han sjunger i låten. Jo en grej jag tänkte säga var att jag tror att jag överdrev lite när jag sa att jag inte lyssnar på rock...Asså jag tror att jag gör det och det finns säkert flera låtar som jag tycker är bra som säkert är rock, men grejen är att jag inte e riktigt säker på om det är rock eller inte... 


När jag tänker rock så tänker väl jag på skrikande elgitarrer och typ snubbar som klär sig i svart och typ skriker när de sjunger...Men all rock e ju inte så! Jag tror att jag är mer för lite nutida rock som har lite vanlig sång och sånt i sig...Hahaha, ajah, men jag hatar inte sånn rock iallafall!


Förresten, nu är det ju påsklov! Wohoooo!   Jag kommer säkert att blogga mer nu när jag är ledig och imorn ska jag och Amy till Conventum för att se The Fooo! Kommr bli jättekul! hoppas att ni får ett bra påsklov nu allihopa så hörs vi senare eller imorn! Hejdåå!


                                              //Michue♥

Av Mathilda - 11 april 2014 18:51

Hejj alla!


Ledsen att jag inte bloggat på ett tag.. :/Men jag har en anledning! Jag har helt enkelt inte haft någon stor lust/tid att blogga för att jag varit ledsen och deppig ett tag...(Mer deppig än vanligt). Anledningen är att jag och Rasmus inte är ihop längre. Jag tänker inte göra något dramatiskt av det här, det var ändå en vecka sen nu.... Men ah jag har väl inte kommit över det helt ännu, men jag försöker hitta på saker som gör mig glad. :) 


Skälet till att det tog slut var väl bland annat för att han tyckte att jag var mer som en vän för honom och han saknade tiden då vi var vänner...Just nu är det lite stelt mellan oss ännu, men vi pratar iallafall lite i skolan och så. Jag är iallafall säker på att detta händer flera tjejer och killar varje dag, så jag vet att jag inte är den ända. Men ibland är det väldigt jobbigt att glömma allt som man har gjort tillsammans och det tar tid innan man kommer över det. Jag tänkte ge lite tips till dom som kanske är i typ samma situation som jag just nu! :3



* Låt det ta din tid du behöver för att komma över allt.


* Prata gärna med familj och vänner om hur det känns. Det kommer kännas bättre när det finns någon som tröstar dig!


* Gör något kul som får dig att tänka på lite annat, eller iallafall nånting som gör dig mindre deppig. Jag brukar t.ex lyssna på NRJ :))


* Du kommer inse hur viktigt det är att ha vänner runt om sig, eftersom de finns där om du är ledsen, så ta vara på de vänner du har.


* Jag fick ett bra råd av min mamma som jag hoppas kan vara lite hjälp till er också. Hon sa (Mister du en så står hela skogen kvar!). Och visst är det så! Ge inte upp bara för att ett förhållande sprack! Du kommer träffa flera stycken innan du hittar den rätta. 


* Försök att inte bry dig om den som du gjort slut med om inte den personen inte verkar bry sig något vidare om dig! Lägg istället tid på de som faktiskt vill vara med dig!


* Om ni fortfarande vill vara vänner med varandra så va det! 


Till sist tänkte jag lägga upp en bild som inspererar mig lite :))

 


 


Okej nu vart den ganska liten, men jag hoppas att ni förstår iallafall. Samma sak gäller också alla killar som blivit dumpade! Ta bara och försök följa lite av mina tips och se framåt! Gör saker som får dig glad! Hoppas iallafall att ni blev lite inspererade iallafall. Och om ni vill så får ni gärna berätta om nångång när ni blev dumpade eller att det tog slut på nåt sätt! Ha det så bra så länge mina vänner! <3  

 

                                                                                 //Michue♥




Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards