Alla inlägg under maj 2017

Av Mathilda - 28 maj 2017 18:09

Nu har jag varit på genrep med dansen och innan det gick jag på stan för att leta efter skor att ha nu till sommaren. Hittade tyvärr inga, men får leta vidare på internet. Senare gick jag för att träffa mina kompisar Mathilda och Rebecca som jag dansar med, för att äta lunch på La Baguette.

Nu ska jag fortsätta med mitt skolarbete....Skola imorgon igen, plus att jag har ett prov i gehör... Vet inte om jag är redo för detta, men får ta och bita ihop tills sommarlovet!

Ha det fint!

Av Mathilda - 28 maj 2017 09:31

Hej mina vänner!


Hoppas att ni har det bra denna söndagsmorgon, om ni nu är vakna än. I morse gick jag och pappa upp tidigt för at gratta mamma på mors dag, då pappa behövde åka iväg. Jag gick ut för att plocka lite blommor till henne och gjorde i ordning lite frukost. När vi sedan hade sjungit lite för henne, smakade hon på min youghurt som jag hade gjort i ordning, men då märkte hon att jag hade lagt vanilj-proteinpulver i det, vilket jag trodde att hon brukade ha i youghurten. Dessvärre sa hon att hon bara drack det, haha så jag fick ta den, medan hon drack sitt kaffe istället. Hon brukar ändå inte äta så mycket till frukost. :') 



 

Idag har jag genrep på Hjalmar Bergman med min dansgrupp och sedan planerar jag att plugga.


Ha en trevlig dag på er!




Av Mathilda - 28 maj 2017 00:24

Hej mina vänner!


Jag vet att jag borde sova nu, men än har jag lite energi kvar! Den här fredagen var jag med Ibbe och pappa på stranden i princip hela dagen. Jag och Ibbe vågade oss i vattnet trots att det var iskallt, sedan spelade vi lite frågekort, solade och åt av vår matsäck somvi hade med oss. Pappa tyckte det var kallt där han låg och visst var det några grader kallar där än i Örebro, men han låg i skuggan så där fick han skylla sig själv lite. :') På hemvägen stannade vi och åt lite mat på ett hak i närheten och sedan skjutsade vi hem Ibbe. Då jag dumt nog unte hade satt i SD-kortettill min kamera efter att jag laddade upp bilderigår, så blev jag tvungen att fota med mobilen istället. 


   

                                                        Titta vad han leker! :')   


  


Sedan kom vi på att vi skulle gräva ner varandra i sanden, om det var en så bra idé är jag tveksam på :')


 


   

                                                         Där ligger jag som en potatis...


  

När jag och pappa kom hem var det bara att slänga sig i duschen och byta om för att sedan cykla  till en hamnkrog som ligger i närheten där vi bor för att fira mors dag i förtid, då mamma är lite upptgen imorgon. Jag, min syster och mamma beställde en plocktallrik för tre personer, medan pappa tog en hamburgare.


Nu är det mors dag och jag måste gå och lägga mig i tid för att orka gå upp på morgonen och gratta min lilla mamma! God natt på er alla så hörs vi!<3





Av Mathilda - 26 maj 2017 22:27

Hej allihopa!


Hoppas att ni har haft en skön fredag och att vädret har varit med er. Idag har jag varit med min pojkvän Ibbe hela dagen. Vi gick till stadsparken för att ha lite picknick. Vi satt där några timmar, åt kakor, chips och mycket annat, medan vi lyssnade på musik i min högtalare och tog lite bilder. Vi passade även på att jobba på brännan i den stekande solen. Senare gick vi hem och åt grillat med mamma och pappa. En perfekt dag om ni frågar mig! :)



               

 

 

                                                            Hi there handsome! ;)

           

                                                  Titta på min knäppa sötnos! :')


Imorgon planerar vi att ta med pappa för att åka och bade i Hargebaden, sedan måste jag återgå till mitt pluggande fram tills sommarlovet. 


Ha en fin kväll ochen fortsatt trevlig helg!







Av Mathilda - 25 maj 2017 21:18

Hej mina vänner!


 Nu var det över två månader sen jag skrev ett inlägg här och en hel del har hänt sen dess. Jag har försökt fokusera på skolan sen jag började gymnasiet och på mina lediga stunder har jag tillbringat tiden med min familj och min pojkvän som jag har träffat tack vare gymnasiet. Jag saknar dock att blogga, för det var här jag kunde utnyttja min passion förfotografering.


Nu närmar sig sommaren och sommarlovet som jag har längtat efter sen i höstas. I sommar ska jag försöka fokusera på det jag tycker är roligt och även ta tag i sådant som jag vill utveckla mig i som i musiken tillexempel. Jag ska även försöka hålla mig mer uppdaterad här och verkligen passa på nu när jag snart blir ledig. sista veckorna av sommarlovet ska jag sommarjobba som parkarbetare och vara ute och sköta trädgårdar m.m Vi planerar även att resa tillbaka till Kroatien i år igen och det verkar som mamma och pappa är påväg att boka precis just nu! :)


 


Vi planerar att denna resa ska bli en resa där vi inte är kvar på samma ställe hela tiden, utan vi tänker hyra en bil och åka runt på lite olika platser, vilket jag verkligen ser fram emot. Imorgon planerar jag att försöka orka stiga upp och plugga lite på en uppgift som jag snart måste lämna in och sedan ska jag träffa min kille och kanske gå på picknick eller vad vi nu hittar på.


Ha en fin helg!






Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards