Alla inlägg under juni 2015

Av Mathilda - 24 juni 2015 20:29

Hej mina vänner!


Hoppas allt är bra med er och att lovet varit bra en så länge. I skrivande stund sitter jag och dricker blåbärste i hopp om att min förkylning ska sluta. Ah, älskar verkligen blåbärste! har ni inte testat så måste ni göra det! Hittills verkar min förkylning blivit värre, men jag hoppas verkligen att den är över snart, för man vill ju ite vara sjuk när man har sommarlov!


 


Idag har jag kommit hem efter en övernattning hos Amy. Efter att jag gått in genom dörren, blandat ihop mig en liten dryck för att dämpa min förkylning, la jag mig och somnade på soffan. Har nämligen knappt sovit något i natt så det var skönt att äntligen få ta sig en liten nap. Innan jag åkte hem och övernattade hos Amy så var jag, hon, Tora och våran andra kompis Fadia på en liten picknick mitt i stan där vi satt och åt en massa kakor, jordgubbar, godis och annat gott. Det var tänkt att vi skulle äta i en park, men vi fördrev tiden en aning så det blev på en stor bänk i stan istället haha!


Vi var fyra stycken som satt där och pratade, lyssnade på musik och hade en bra dag. Efteråt åkte jag, Tora och Amy hem till Amy för att sova över. Vi gick en promenad till min och Amys gammla skola, hade lite tjejsnack och bara tog det lugnt. Sedan var det tänkt att vi skulle dygna, men det gick väl sådär, hahaha. Det slutade med att Amy och Tora somnade lite efter varandra medan jag låg vaken med en täppt näsa och utan att verka kunna somna. Till slut måste jag ha somnat kanske vid sex eller nio och när jag vaknade kändes det som att jag sovit i ungefär tio minuter. x'D


                                                Här är en liten bild på mig och mina tjejer :)


 

Jag tänkte egentligen lägga upp lite fler bilder, men dom ligger på min mobil som ligger på laddning och som knappt funkar av någon anledning...Det är något fel med dens uttag som gör att laddningen hoppar i vilken laddare man än använder och detta resulterar till att jag knappt har något batteri på den. Jag vågar inte dra ut den ur laddaren nu förän den är fulladdad för att jag vill inte att den ska hoppa ur igen. Så mer bilder kommer senare, men nu ska jag nog ta och gå och äta lite jordgubbar o grädde för att pigga upp mig ännu mer. 


                                               Ha det så bra så länge så hörs vi snart!<3

Av Mathilda - 17 juni 2015 23:17

Hej igen! :)


Nu tänkte jag berätta lite om hur det var på lägret i Solliden osm jag var med mina vänner från konfimrationen och några från andra kyrkor. Det började med att vi kom dit och då fick vi lägga in våra grejer i våra rum. Jag delade rum med Tora och en annan tjej. Senare lekte vi lekar, bl.a god morgon go middag go' kväll och när man ska gå en liten runda med en sked i munnen som man balanserar ett ägg på. Vi paddlade också kanot och badade. Till lunch grillade vi grillspett och senare blev det fika och på kvällen mackor o te. Haha, det kändes som vi åt i princip hela tiden på lägret. Här kommer lite bilder på hur det såg ut vid sjön.


     

          Det var lite halvt kallt i vattnet och bottnen va inte så mysig, men jag e ingen badkruka! x'D


Nästa dag åkte vi till stan för att hämta upp några fler och sedan åkte vi till Lidseberg. Jag var rädd att jag knappt skulle våga åka nånting för att jag är så höjdrädd, men jag och Toraå kte faktiskt det mesta. Jag åkte inte atmosfear och inte heller den nya (Mechanica), men Tora åkte den. :') Jag vet inte riktigt vilken jag tyckte var roligast, men jag gillade flumride och Balder. Vi åt lunch på burger king och senare spelade vi lite spel i spelhallen. 


     

               Alltså den skräcken att sitta där uppe...Jag vill inte ens föreställa mig hur det känns...


 

När vi kom tillbaka till lägret från Göteborg så var klockan ungefär två på natten och några av oss tog en nattmacka innan vi gick till sängs. I morse när vi vaknade åt vi frukost, hade en liten morgongudstjänst och sedan började vi packa o städa våra rum. Vi körde också lite fler lekar tills vi hade en till gudstjänst. Därefter fikade och senare åkte jag och Tora hem. Det har varit kul att åka bort ett tag, men ändå skönt att vara hemma! :)

Nu är klockan ganska mycket så jag tänker dra mig till sängs nu. Vissa av mina bilder är lite blurriga p.ga att jag fotat via snapchat då jag inte haft tillräckligt med batterie hela tiden. Men ni får ha det så bra mina vänner så hörs vi snart igen. Godnatt♥

Av Mathilda - 17 juni 2015 21:53

Hey alla!


Jag har varit borta på läger med kyrkan i Solliden i tre dagar och därför har jag inte bloggat på ett tag. Nu har jag kommit hem, men tänkte först berätta lite om hur det var i Stockholm.För några dagar sedan var vi hos mina vänner i Stockholm, men istället för tt åka till dom på lördagen så åkte vi till dom på söndagen. Dock var jag inte med Amy i lördags eftersom hon var sjuk, istället försökte jag sola och ta det lite lugnt. Väl i Stockholm nästa dag så var det ändå kul att få träffa våra vänner igen. Visst var det lite nedstämdt på grund av den svåra situaitonen, men vi åt mat, fikade, pratade och hade ändå en trevlig dag. Det kändes bra att åka upp.


Nu hoppas jag bara med hela mitt hjärta att vår vän blir frisk och att allt blir som det brukar. Jag vill inget hellre än att önska att allt går bra, det finns ju trots allt väldigt duktiga läkare i Stockholm. Till middag åt vi fisksoppa och till efterätt åt vi jordgubbar, glass och grädde. Mmm, det bästa man kan äta till efterätt på sommaren om ni frågar mig! :)


 



                Dagens Låt

 


Till sist lägger jag dåp upp dagens låt och asså jag bara älskar denhär låten! Älskar texten, videon och själva låten! Självklart älskar jag Nicki Minaj också, håller ni med mig? :)



Av Mathilda - 12 juni 2015 21:37

Hej igen mina vänner.


Jag har fått veta något idag som ingen vill ha reda på egentligen. När mamma och pappa kom hem idag och klev  ur bilen såg jag att mamma var ledsen. Jag frågade vad som hade hänt och hon sa ungefär att hon var trött och sliten, men att hon också fått ett telefonsamtal från några vänner till familjen. En av dem har fått lungcancer. Jag blev självklart väldigt ledsen, men har ännu inte riktigt tagit in det...Detta är en allvarlig sjukdom som hela världen fruktar och ibland svår att bota, särskilt när den sitter i lungorna. Jag hade tänkt att jag skulle träffa Amy imorgon, men har bestämt mig för att följa med mamma och pappa till Stockholm för att finnas där för våra vänner. Jag är inte säker på att jag kommer skriva något mer imorgon, men ett inlägg på hur allt går kommer förr eller senare. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga just nu utan att när det kommer sånna här hemska situationer som man bara inte vill uppleva kan man känna att det inte finns mycket att göra. Men jag känner att det bästa just nu är att åka upp och träffa dom och finnas där medans man kan...


Avslutar detta inlägg med två citat som jag tyckte passade in. Ledsen om detta inlägg blev deppigt, men känner att det är skönt att få sånna här saker sagt istället för att hålla det inne.♥

   

Av Mathilda - 11 juni 2015 14:15

Heej alla!


Äntligen är det sommarlov! Som jag har längtat, men ändå känner såhär i efterhand att jag saknar många av mina kompisar....Ajah ska försöka umgås med så många som har lust hahaha! :)) Vi hade en bra skolavslutning som ingick att alla högstadieelever samlades i en lokal där vi sjöng allsång, jag sjöng med i en kör och vi lyssnade på solosånger, samt tittade på när dansporofilen hade lite uppvisning. Bildprofilen hade också gjort en film med olika bilder från oss elever som vi har tagit och skickat till dom. :') Saknaden blev nästan som störst när man fick se alla flummiga bilder, hahaha! Kommer sakna många som har slutat nian nu och hur det var att inte behövav ara äldst på skolan....Jaja, det löser väl sig det där med, men just nu vill jag bara njuta av allt vad detta sommarlov har att erbjuda! Här kommer lite bilder som jag tog med mina vänner och på hur min avslutnings-outfit såg ut.


 

                                                             Love you guys!<3

 

                                                                     Bestie :*

 

 

                                                               Klänning:Bubbleroom.se

                                                          Hårband: Glitter

                                                           Skor: Din sko

 


Gick på en litem sminkurs på makeupstore dagen inna skolavslutningen så att jag skulle lära mig sminkningen och ha den nästa dag. Lyckades ändå ganska bra även fast jag inte hade alla produkter som sminkösen använde på mig. Här är en bild på resultatet efter sminkursen. :)


 

Jag är ju inget proffs på att måla vingar med eyliner, men resultatet av min sminkning ser ni på föregående bilder. Nu får ni ha ett riktigt bra sommarlov allihopa så hörs vi snart igen!


Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Skapa flashcards