Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Mathilda - 1 maj 2014 23:36

Hellooo!


Glad första maj och glad valborg, i efterskott! xD

Igår var det valborg och jag, pappa och min syster åkte upp till slottet en stund för att titta på majbrasan och fyrverkerierna! :D Brasan var på en flotte som låg ute på sjön framför slottet. När vi kom dit stod det en stor kör och sjöng. De var väldigt bra, men det varade inte så länge för vi kom lite sent. Fyrverkerierna var jättefina och väldigt stora! Det var kaos ute på gatorna och folk satt och tutade i sina bilar, för att andra blockerade vägarna. 



Här är bilder från slottet! :3


     

                                     


Ursäkta att bilderna är lite ''sådär'', men det är lite svårt att ta bra bilder med mobilkameran samtidigt som det regnade mycket! Hoppas ni iallafall får en bra ny månad och att sommaren kommer snart!  //Michue♥



Av Mathilda - 1 maj 2014 14:48

Hejj alla!


nu var det ett tag sen igen som jag skrev något, men nu är jag ju ledig några dagar, så jag tänkte skriva lite nu! Förra veckan åkte jag tillsammans med mamma o pappa till Trysil i Norge för att träffa min syster och åka skidor! Den här gången gick et bättre för mig och mamma att åka skidor, med tanke på att förra gången vi var där så ramlade jag bara och lärde mig mest bara att ta mig upp. xD 



Vi åkte upp dit med en cheva som vi lånade från en gammal vän till mamma. Den var stor och mysig och skön att åka i! :D



   


Bilresan tog flera timmar och vi åkte ungefär 35 mil!  När vi kommit en ganska lång bit stannade vi på en slags snabbmatsresturang och åt mat. :)


När vi kom fram till Trysil, åkte vi och hämtade min syster och sedan åkte vi till hotellet. vi packade upp allt och sedan åt vi en enkel middag i form av lite plock. Dagen efter tog vi liften och åkte skidor och den här gången klarade jag av att åka hela vägen upp för en ''ankarlift''. Denna lift har jag inte klarat av tidigare, eftersom när man kommer upp i slutet av den så är det ett gupp som man ska åka ner för, samtidigt som man ska släppa iväg ''ankaret''. Och då har jag alltid ramlat, framtills nu! x))


Här är lite bilder från backarna! 


     


     


Vädret var helt underbart! Även fast det var snö ute, så gick folk i t-shirt och solbrillor! Det var cirka 20 grader, men snön låg kvar och vi åkte i vinterkläder utan att dö av värmeslag! Det var lixom sommar o vinter på en gång! :3


 


Efter att ha åkt ett tag, hade vi lite afterski och drack lite vid ett hak som hade samma namn, (Afterski). 


Nästa dag åkte vi upp på toppen av berget och åkte ner för en plan och ganska lugn backe. Vi tog en sitt-lift till den backen och jag var livrädd för att åka den, även fast det är en lugn tur upp. Jag skakade en del och vågade knappt röra mig! Men allt gick bra och när vi åkt ner en bit för backen, stannade vi och kollade på en massa galningar som tävlade nerför en brantare backe. 


Det var både barn och vuxna som åkte nerför backen och de åkte så fort att jag knappt kunde förstå hur de lyckades utan att ramla! 


Nästa dag åkte vi samma backe igen och den här gången var jag inte lika rädd! Så jag tog lite bilder från både liften och en bit nerför backen.


       



           


Vi stannade i Norge från torsdagen till söndagen och sedan åkte vi hem. Det sista jag tänker lägga upp blir lite bilder som jag tog på den fina soluppgången, från hotellet. Jag vaknade tidigt då och kände mig lite tvungen att ta kort på den! :D


       


Av nån anledning så får träden, snön och bergen, mig att tänka på Twilight! Ser på nåt sätt lite ut som den miljön, eller nåt...Hahaha! 


Kommer troligen skriva lite senare, men nu ska jag dra! Seees!  //Michue♥



Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards