Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Mathilda - 14 juli 2014 15:06

Hello!


Just nu är jag med Amy, men jag tänkte skirva lite snabbt om vad vi merr gjorde under resan. Här är lite fler bilder från kiosken i Köpenhamn!


       


                                                              Muuuuuums!♥


efter att vi övernattat en natt i malkmö , åkte vi till helsingborg och övernattade på en skola! Men det var lixom som ett hotell och de hade en fin bakgård där man kunde grilla. Vi grillade korv de två kvällarna som vi var där.


     


Vi åkte också in till stan för att hitta någonstans att äta. Pappa ville att vi skulle stanna för att titta på utsikten vid ett ställe som hette Trädgårdsgatan. :3


               


Stan för övrigt var väl inte så jättemysig...Det var lite sunkigt där och lite skumma människor, haha! Mn vi åt iallafall på burger king och sedan åkte vi tillbaka till skolan.


Sedan åkte vidare och hamnade på Ullared! Det regnade en massa och stället var avspärrat så att vi fick gå runt alltihop för att komma in till Gekås. Jag köpte inte så jättemycket men jag köpte iallafall nagelpenslar, nageltång och en t-shirt.


     


           Japp det var det, hehe! Resan var bra, men det är lite skönt att komma hem igen! :p



                                             



Av Mathilda - 14 juli 2014 00:49

Heej alla fina läsare!


Nu var det ett litet tag sen jag skrev, men det tar så lång tid att blogga via mobilen eftersom att jag har så många bilder att lägga upp och jag tycker att det är lättast om jag får blogga via min egen dator. Vi har haft det mycket bra i skåne!

Jag åkte med mina föräldrar, min morbror och hans fru! Min ena syster kunde inte följa med för att hon skulle jobba. Vi har åkt runt i skåne och hamnat i b.la  Simrishamn, Ystad, Sandhammaren, Trelleborg, Malmö, Helsingborg  Danmark och till och med Ullared!! Vädret har också varit bra, det var bara i Ystad som det regnade en kväll och idag regnade det i stort sätt hela dagen. Men nu har vi kommit hem och jag har packat upp väskan. :))


De första bilderna jag tänkte lägga upp n är från stranden i Ystad. :)



               


Stranden var fin, vattnet var lite kallt, men det blev skönt efter att man varit i ett tag. :3 Jag hade önskat att det varit liite varmare, men vi kom dit lite senare, så solen var inte så varm då. Jag gillar att steka lite, hahaha!


Lägenheten var inte så mysig som vi tänkte oss.... Vi hittade fler insekter i huset och när jag skulle krypa ner i mitt täcke så kröp en långbent spindel på mig!   Den natten sov jag typ ingenting och gick upp och läste tidigt på morgonen, ungefär vid fyra... Så efter det bestämde vi oss för att hitta någon annanstans och bo. Först hamnade vi i Trelleborg och stannade där för att fika. När vi fikat klart gick vi runt lite och hittade en park där det fanns hönor och tuppar! 


     


Sedan åkte vi upp till Malmö och bokade rum på ett hotell som heter Mercure. Det var ett fint hotell och spindelfritt, hehe! ;) Sedan tog vi en buss til tågstationen och tog tåget till Danmark. Det tog bara ungefär 20 minuter att åka från Malmö till Danmark!



Har ni sett den danska serien ''Bron''? Detta är iallafall den bron, haha!



         


Efter att vi ätit lunch gick vi runt på stan. Jag hittade en cool accessoar-affär och blev helt galen för att det fanns så mycket smycken! Det fanns också en del tiggare i stan och de var lite..obehagliga vissa av dom...de flesta faktiskt. De klädde ut sig och skrämde folk och så försökte de lura dom genom att ta betalt för att bli fotade.


Den här tjejen var nog den ända som inte var så läskig, haha.


 


Innan vi såg henne så hade vi gått på stan och fick se en massa folk som hade samlats i en ring. När vi gick närmare fick vi varsit kort där det stod Passenger Whispers! Passenger hade kommit för att sjunga några låtar typ mitt i gatan!


      

                                                         Han körde lite barfota! ;)


  


Han var såå bra och hans röst är fantastisk! Han var också ganska rolig när han pratade och när han skulle sjunga en låt sa han ungefär ''Köp inte denhär lten, den är hemsk''. Hahaha, men det var den inte! Det var en bra låt som handlade typ om att man skulle se allt fint utanför mobilen och sånt.


Efter det berättade mamma för mig att de hittat en kiosk där de sålde churros! Jag blev hlt galen, jag älskar churros! 


 


Mmm så gooott! Chokladdoppade churros med socker på, inte det nyttigaste men galet gott! Jag skriver mer sen, men det kommer bli så långt om jag fortsätter, haha! Vi ses sena<re my friendoos!<3




                                                      



Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards