Alla inlägg under augusti 2013

Av Mathilda - 13 augusti 2013 13:06

Hey alla!


Ååhhh usch! Igår så hade jag en stor fästing på skuldran! Min syster fick bort den med en pinsett, men idag hittade jag två stycken till! Den ena var på min fot,  den fick jag bort, men den andra som satt...i min navel...får jag INTE bort!!!! Huvudet sitter kvar och jag har försökt med pincett, tvättsprit, m.m, men den går inte bort!



Och nu har jag fått typ nåt rött sår i naveln och usscch!!! Så mamma ringde till vårdcentralen och nu väntar vi på att de ska ringa upp.. :( Jag tänkte ju åka och träffa mina syslingar, för jag har inte sätt dom på jättelänge, men nu vet jag inte om jag hinner... :/ Tar gärna emot tips från er om ni har något förslag om hur jag ska få bort den.....  


                                                  
                  Vi hörs kanske senare då ♥  //Michue♥

Av Mathilda - 12 augusti 2013 20:56

ÅÅÅÅÅÅHH NU BLEV JAG SÅÅ GLAAD!



Nu ska jag berätta varför, hahaaha! Jo först så var det såhär att Cesar sprang under våran veranda och kom inte ut på jättelänge. Jag kände mig dum som inte gått ut och tittat till honom, så jag gick ut och lyste med ficklampan, men kunde inte hitta honom!!! Sen så gjorde jag det fler och fler gånger, men jag såg honom inte nånstans och inte ens hans koppel som han hade på sig! Jag var så rädd att han skulle fastna och helt ärligt, jag bad till gud och mormor om att jag skulle hitta honom!



jag letade överallt och hos grannarna och under bilar, utan att hitta Cesar. Jag blev jätteledsen och jätteorolig och bara grät! Så satte jag mig till slut i soffan och stirrade tomt och ledset in i Cesars bur. 



Så plötsligt!!!......PLOPP, så hoppad Cesar från ingenstans in i buren! Jag blev så förvånad och jag sprang ut, tog upp honom och kramade och pussade honom flera gånger!




 


Tack gode gud och mormor för att Cesar kom fram! Jag älskar dig Cesar, du är världens bästa kanin! Och efter att jag tagit in Cesar och gett honom mat, så slog jag på radion och dansade för att jag var så glad och sen tog jag fram Tuc och te, hahaha! <3


En annan sak som jag e glad över och vill tacka för är er! Ni mina läsare kolla bara här!:


 



32 läsare idag! Det kanske inte låter stort, men det är stort för mig! Jag har aldrig fått så många läsare förut! tack så jättemycket för att ni läsare min blogg! LOOOVE YOU♥♥♥♥♥♥♥



                                                  
                              Vi sees och tack igen alla! //Michue♥


Av Mathilda - 12 augusti 2013 13:01

Jo jag ska till......... Kanarieöarna!!!!      Jag vet att jag skrev för ett tag sen att jag skulle till Mallorca och det ska jag! Men, dit ska jag i september, med bara mamma och pappa.  Jag ska åka till Kanarieöarna i Februari med mamma, pappa, min morbror Jörgen och hans fru Marie och kanske några fler.


Det ska bli såå roligt! Ön vi ska till heter '' Gran Canaria'' och vi ska bo i staden ''Puerto Rico''!


Såhär ser det ut vid hotellet:




       


Och detta blir då centralt så att vi kan åka ut och shoppa, men i mallorca kommer vi typ spendera nästan hela vår tid på hotellet för att det ligger inte nära stan. Jag skulle verkligen vilja åka till de här varma länderna nu för att just nu så regnar det bara i Sverige! Visst, vi har haft flera soliga dagar under sommarlovet, men mest regn, tror jag...


Ajah det ska iaf bli jättekul, jag längtar! //Michue♥





Av Mathilda - 12 augusti 2013 12:47

Heeeeey alla!



Detta inlägg gör jag speciellt till min bästa vän och dagiskompis Amy!! Hahahaa! För idag fy   ller hon 13 år!! yaaaay!


Grattis lilla unge!!!♥♥♥♥♥       



 


Birthdayhugs to you my bff! ^_^ ♥♥♥♥♥♥ Nu blir du äldre, finnarna gror och nacken är stel för att du har suttit vid mobilen för mycket, men än är vi unga, ahahaha!


 


There's you and me! hihi ♥ Hoppas du får en fortsatt trevlig födelsedag på marieberg och pizzahut! //Mathilda♥


Av Mathilda - 11 augusti 2013 12:08

 Hello!



Idag har Amy varit här! vi tog foton med datakameran, åt god plockmat som mamma och pappa gjort iordning och så gick vi ut med Cesar.


Men, altså jag har försökt att blogga ända sen på dagen, men så kom Amy och vi gjorde lite saker, ''Ta inte illa upp Amy, skyller inte på dig ;)'', iallafall  så tog det då längre tid och så tänkte jag börja om och skriva på nytt, men då skulle Amy hem och ja, hahaha! Men nu tänker jag iaf göra klart detta inlägg!


Jag börjar först med att visa ''veckans video och blogg''.


                  


                                  Veckans Video ^_^







Denna låt av Miley Cyrus och will.iam tycker jag är väldigt bra för de två sjuger så bra ihop! DSessutom gillar jag Will.iam lite extra, haha!






                                      Veckans Blogg:




Veckans blogg denna vecka är................... ''  www.blooddycupcakes.bloggplatsen.se/ ''!!!!!!!

Och denna blogg får i poäng.......        Altså nästan full pott på denna blogg! :D Denna blogg gillar jag för att tjejen som har den är gryym på att rita! Kolla bara in hennes grymma teckningar av mangafigurer! Ett plus för hennes coola blåa hår! :D



Och nu ska jag visa lite bilder på mig och Amy ^_^



 


Detta är min favorit, haha! Snyggingar ;) I'm a mancess (man and princess) ;)



 


Altså vi slog i varandras huvuden på riktigt på denna bild haha, eller rättare sagt, jag slog i Amys huvud, hahaha!



 


LllllllllLllll!



 


Hahaha, peddoface Amy! ;))



                                                  Vi sees snart! Godnatt alla! //Michue♥















-




Av Mathilda - 10 augusti 2013 12:38

Hejj alla läsare!


Nu har jag kommit hem från en jättebra middag på en krog som heter harrys, där jag åt med mamma, pappa, min morbror och hans fru. Vi skrattade, skämtade och hade det jätteroligt! God mat var det också!



Här kommer bilder på min mat och efterrätt.



 


Jag bestälde en slags plocktallrik med ribs, kycklingspett och BBQ, samt tacochips, dip och grönsaker! Detta var faktiskt första gången som jag ätit celleri, för det fick jag faktiskt med i grönsakerna som står i koppen där, haha!



 


Till efterrätt så bestälde jag frukt, jordgubbar och marrwmallows att doppa i smält toblerone, samt glass, mmm mums!


 



                                            Dagens Look





 


ahh! När jag laddar upp bilden på bloggen så blir den dålig! Ajah, iaf så får kläderna som jag hade till middagen  bli ''Dagens Look'' .  Klänningen är från Kappahl/HM och jackan är från Kappahl. :)



 


Tidigare idag så hade jag och mamma tagit en joggingtur på cirka 5 km. Det gick sådär, förra gången vi gjorde det så gick det bättre. Efter nån kilometer så fick jag väldigt ont i bröstkorgen. Jag försökte fortsätta jogga, men det gick inte.

Så jag gick ett tag, medans mamma sprang om mig. Men sen så kom jag upp i tempot igen och sprang om mamma hela vägen hem. ;) Sen efter middagen så gick jag och mamma hem från stan kanske lite mer än 5 km, medans pappa tog cykeln.



Det var skönt, men lite läskigt för det var mörkt med tjock dimma. Vi träffade på lite roliga fulla människor på stan, men de verkade mest bara sociala. Det kom t.e.x två killar till oss och bah ''Är det bra!!??'' och vi bah ''jaaa!!'' och dom sa ''ja, det e bra'' och så gav vi dom highfives, hahaha!



Jag bloggar mer imorn! Godnatt alla! //Michue♥




                         

                          






Av Mathilda - 10 augusti 2013 01:04

Heyy alla vakna!


Ska straxt sova, men tänkte visa typ en bildbomb på Cesar från idag. ^_^




   


                                                  
   Hihi lilla gris ♥

 

                                                  
    Älskar dig buppen! :*

                       

                                                  Godnatt! //Michue♥


Av Mathilda - 8 augusti 2013 23:29

Hejj hallo!


Idag så åkte jag och pappa en sväng till farmor! Jag och farmor gick ut och skulle plocka kantareller, men vi hittade bara en, haha! Sedan så fikade vi hos min farbror och kusiner. Efter det så lämnade vi farmor och åkte sedan upp till ''Dollar store'', som är en slags affär, som e lite mindre men ungifär lika billigt som ÖoB! Jag hade velat kolla in där och se om jag kunde hitta några fynd och det gjorde jag!





Detta köpte jag:




 


  Läppstift från ''Kubiss''. :) Detta kostade bara ''20 kr''!!!! Jag har länge velat ha ett slags blodrött läppstift och det här läppstiftet hade en väldigt fin blodröd färg!

 


Och så köpte jag sånna här tvättborstar till tånaglarna, eller hur man säger. Jag behövde sånna för jag hade ingen egen. De här kostade 10 kr!





Haha, när vi skulle åka och plocka kantareller så såg vi dessa typer på åkern ;)



 


Detta är tranor, som benade iväg och pickade i marken, haha! Dom e ganska stora, men inte så stora som jag trodde.




                                          Dagens Look:






 


Ursäkta för den dåliga bilden, men ni kanske ser att jag har leggings som har en verklig molnbild p åsig och de har jag köpt från internet och tröjan är från New Yorker. Jag tror att armbanden är från Glitter, men jag är inte säker.  Har fått dom från min mamma iaf.




Hihi, igår kom också grannens katt till oss innan jag och pappa skulle åka iväg till köpcentret. Hon heter Bellan och är typ världens gosigaste katt! Vad man än gör med henne så spinner hon typ, haha! Jag har aldrig varit med om en katt som gillar att bli klappad på magen utan att den försöker riva dig!



                                  Haha, döing!♥

 


                                                  
           prrrrr ^_^  



                                                  
                                    Sees snart! //Michue♥


Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards