Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Mathilda - 7 augusti 2013 15:32

Heyy alla!


Nu har jag  hållit på med att riva i min garderob för att testa olika kläder till första skoldan. Jag provar allt från smycken, till klänning, till kjol, till leggings, jeansjacka, mönstrat och ah sen ska man gå vidare till smink och håret också...puh... ibland är det ett heltidsjobb att vara tjej!



Men för att ni ska få tips om vad ni kan ha till skolstarten så tycker jag att ni ska kolla i olika modetidningar t.ex Jag har tittat i min juliatidning som jag fick i för ett tag sen, där de har skrivit om vad du kan bära inför skolastarten! ;) Du kan ju t.ex blanda med gammalt och nytt. Kanske något plagg/smycke som du köpt nu på sommarlovet. Du kan också testa med kläder som du haft under sommaren, så förlänger du lixom sommaren.



Men jag har läst att underhösten så kommer leopardmönster att fortsätta vara en trend! Skinnkjol kommer också vara en trend till höst, men om man inte vill ha en sånn kjol så funkar det bra med en svart kjol.




Här kommer lite kläder som kan tipsa dig till din skolstarts-look! ^_^





1.


  

Här har ni då den lite mer färgstarka varianten, om du vill hålla kvar sommaren lite längre. Då har jag ett par rymdinspererade leggings och sen denna volang tunika från Bikbok, leggingsen fick jag av mamma, så jag vet inte vart de är ifrån.


Örhängena är från glitter och läppstiftet hade jag bara som en slump för att jag testade det läppstift som jag köpte igår. Ett bra tipps när du vill testa färgstarkt är att kanske ha en vit eller en enkelfärgad topp. Silversmycken passar också bra till denna look! Även fast det är höst så betyder det inte att man kan lägga till färg på tillvaron!



2.


 


Här har jag en leomönstrad klänning som jag matchar med en jeansjacka! Det synns inte, men till detta har jag ett par silvriga örhängen i form av vingar frun ur och penn. Klänningen är från HM och jackan från Cubus/Gina Tricot.


Jag har fixat till bilden lite på en speciell sida.



3.


 


Ursäkta att det är en dålig bild, men här ser ni iaf en lite mer sportig variant. College-jackan är från Cubus och jag tror klänningen är från HM. Detta kan du också matcha med en snygg keps. Skorna är från Lager 157.




4.


   


Här testar jag lite mer höstaktikt. Skinnjacka passar till nästan allt och alla tillfällen och funkar nästan hela året runt!  Till detta testade jag ett långt halsband från ur och penn. Skorna är från Scorett, tröjan är från New Yorker och leggingsen minns jag inte riktigt. Skinnjackan är från Kappahl.


Jag hoppas nu att ni fick lite tips på vad ni ska ha på er till skolan! Ni får gärna kommentera om ni fick det!


                                         Vi sees snart!//Michue♥







Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards