Alla inlägg under augusti 2013

Av Mathilda - 21 augusti 2013 21:42

Heyy!



Just nu håller jag på att prova kläder, för att imorn ska jag och min klass ta skolfoto!



Jag tror iaf att jag kommit på vad jag ska ha, för imorn blir det troligen en varm dag. Ledsen att jag inte hunnit blogga så mycket, men det är svårt nu när skolan har börjat. Men senare så kommer vi alla sjuor få varsin dator i skolan och då kan jag kanske blogga via den! ;)



Jag hann inte lägga upp min look som jag hade första skoldan, så jag visar den nu!



 


Tröjan är från HM, tror jag iaf och jeansen köpte jag på en affär i Karlskrona som heter Cassiopeia, eller nåt, haha!


                                                  
                                           Okejj, måste sluta så godnatt och herråå!♥     //Michue♥



Av Mathilda - 19 augusti 2013 22:56

Heejjj



Detta blir ett snabbis inlägg! Hoppas ni hade en bra första dag i skolan! Jag visar en video från när jag äntligen fick min sminkpalette!





 

Gillar verkligen färgerna!

                                                  
                                                  
                   Sees //Michue♥

Av Mathilda - 16 augusti 2013 23:12

Heeejj alla!



Hoppas ni har en bra fredagskväll! Eller, ja okej nu e klockan över ett på natten, men för mig är det fortfarande fredag! ^_^


Och nu mina läsare så är äntligen mitt första videoinlägg klart! Jag har inte kunnat laddat upp det tidigare för, första gången så hade min videokamera slut på baterri och andra gången så krånglade filmprogrammet på datorn!


Så till slut kunde jag inte komma tillbaka till min video. Så...japp, då fick jag göra en ny video, men dennna blev smidigare! ;)




Så här kommer det!!!  ''trummvirvel, haha'' trtrttrtrtrtrrrrrrrr..................




                 Första Videoinlägget






 

Japp, haha och försök ignorera den stökiga sängkanten och att jag säger ''såhär'' och håller på med mitt hår ganska många gånger, men jag gör så när jag är nervös, haha! Hoppas iaf att det var en okej, första video! Jag tänkte ladda upp lite bilder från idag, men jag hinner inte för jag mååste sova för imorn ska jag, mamma och pappa till Kolmården! Yaay, haha! ♥


                                                  
                                                  
                   Men vi seees!     //Michue

Av Mathilda - 14 augusti 2013 23:22

Hello igen!


Just nu sitter jag vid datorn och dricker mitt blåbärste och... mm det är så gott! Speciellt om man har extra honung i! ;)



 


yeah, som ni kan se så har den funnits i våra koppskåp sen jag va typ bebis, haha! Och oops nu va det slut....




Här är en bild på Lchf-pizzan som vi nyss åt.


 


den vart okej, men min del av pizzan fick lite för mkt smak för att jag hade ju lagt typ persilja och annat i den, hehe :)



                                      Dagens Look



 


Haha, jag fick ta en bild i provhytten på stadium för att vi hann inte ta så bra bilder hemma! ^_^ Ajah, till denna look har jag ett par leggings med rymdmotiv från en sida som heter romwe, linnet är från HM, tror jag och skorna har ni sätt flera gånger, men de är iaf från Lager 157.



 



Och så idag såg jag detta i ett skyltfönster!


 


Japp, en stor platteve där de visar Lady Gaga och hennes coola dansare!!! Jag tänkte gå in till affären för att lyssna på vad hon sjöng, men dörren var låst! Jag vet att hon skulle uppträda med sin nya låt på nån MTV-gala eller nåt, men det var typ den 27:de så jag vet faktiskt inte vad det här va!



Ajah, ska försöka att inte miss henne den 27:de!  Sees snart! ♥ //Michue♥


Av Mathilda - 14 augusti 2013 22:19

Heyy alla!


Nu har jag varit på stan med mamma och min syrra och köpte en massa kläde, haha! Jag tänkte att det kanske blir lite svårt att ta kort på alla kläder, så jag tänkte att jag visar några kläder i en video senare idag eller imorn! De flesta kläderna är från Stadium.



Jag hade ju som jag sa i förra inlägget sovit dåligt och vaknat väldigt tidigt! Nämligen klockan 03.5 Då gick jag upp, åt en macka, la mig i soffan, tittade på tv och läste och sedan somnade jag i soffan. Mamma försökte väcka mig, men jag bara somnade om. Så när jag vaknade var klockan ett och vid två så började det spöregna. Men vi cyklade till stan efter ett tag iaf.


Sedan mötte vi min syster uppe på stan och vi gick till stadium, HM och vero moda. Det var tyvärr det ända vi hann med för att vi kommit upp så sent, så sedan gick vi till ''Bara vara''. Där åt jag en macka med kyckling och bacon, yummy!



Just nu har jag och min familj fixat ''Lchf-pizza''!  Mumms! Jag och pappa delar på en sida där jag gjort min sida med ost, skanpioner, mozarella, vitlöksalami, m.m.  Jag visar en bild på den senare! ;)



                                                  
                                               //Michue♥

Av Mathilda - 14 augusti 2013 06:56

Heeeejjj!



Ja, klockan är för tidig för mig, men jag sov dåligt inatt så jag gick upp väldigt tidigt! Iaf, så har min favoritartist ''Lady Gaga'' gjort en ny singel som heter ''applause''! Den släpptes i förrgår och den är jättebra!!!! Låten handlar


Jag läste nyss i aftonbladet att den handlar om hur mycket fansen betyder för Lady Gasga, men så läste jag också detta på hd.se


  ''texten som handlar om att ingen förstår just artisten och det desperata behovet av att kalla det egna arbetet för konst.'' Jo jag tolkar det som att ingen förstår hur det är att vara artist och hur hårt artisterna jobbar...eller nåt sånt.


Iaf så blir denna låt helt klart veckans video!



                     Veckans video ^_^





Looove you gaga! Denna låt går nu att ladda ner på spotify och köpas på Itunes! ;))


Albumet/skivan tror jag, skulle komma ut den 11/11 :)) Har lyssnat på denna låt tre gånger och som sagt jag älskar den och kommer heelt säkert lyssna på den fler gånger!


                                      Vi ses så länge! //Michue♥

Av Mathilda - 14 augusti 2013 00:24

Heeyy alla!



Nu har jag varit och träffat mina sysslingar som jag inte sätt på flera år! De var väldigt kul att träffa dom! Vi lekte kurragömma, gjorde en koja och höll på med mobilerna och min mosters Ipad ''Vi var hos min moster''.



Här kommer lite bilder från när jag var hos dom! :)



 


Killen där är Isac som ska fylla 14 år och Elsa som är 8 år! :) ♥ Hunden där är min mosters och hennes man Olas, hund och den heter Wifi, hehe!


 


Söta Elsa ♥


     


                                                  
        :) ♥




     



Hahaha!♥


 


Jag hoppas att jag snart får se dom igen, men det är lite svårt för de bor i Norge... Ajah, hoppas ni har det bra iaf mina läsare så ses vi! //Michue♥

Av Mathilda - 13 augusti 2013 13:38

Hej igen.



Nu har vårdcentralen ringt och sagt att kroppen kommer göra likadant om man får en sticka under nageln. Den kommer lixom få bort fästingen själv. Men om jag börjar känna mig febrig eller får en röd ring på kroppen så ska jag höra av mig. Mhm...tack det känns ju bättre.... -.-



Ajah nu väntar jag iaf på att pappa ska komma för att skjutsa mig ån gång till mina sysslingar iaf, så det känns bra. Men jag stör mig på den där pricken som sitter där den sitter, uscch!


Idag fick jag iaf en prenumerations-present från Juliatidningen. :) Jag fick en fin handuk där det stod ''Julia'' på.




 



Den ska jag nog ha till gympan när vi börjar skolan ;)


Den andra postbilen kom för ett tag sen så jag ska gå och kolla om jag fått min ögonskugge-palett än. Sees så länge! :*  //Michue♥






Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards