Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Late night

Av Mathilda - 19 januari 2014 00:38

Hallu alla!


Ledsen att jag inte bloggat på ett tag igen...Jag har tänkt flera gånger att jag ska blogga, men så har det inte blivit av....:/ Men nu tänker jag skriva ett inlägg iaf! :3 Hoppas att ni har en bra helg till att börja med! Min har iaf varit bra! :D Det har hänt lite mycket nu den senaste tiden, men jag ska försöka hinna skriva om allt i flera inlägg!



Igår åt jag plockmat till middag,  med mamma o pappa   ^^ Sedan blev det lite över till en brunch senare idag :3



  

Det som ligger på min tallrik är en pirog! ^_^


                                                             Breakfast :3

 

 




Sen så åt vi idag, en kycklingfilé/eller nåt och lite blomkålsris. Tyvärr är jag ingen favorit av blomkålsris (Riven Blomkål som man kokar).


Sedan tittade vi på en film som var ganska tråkig, men vi åt en lite intressant efterrätt!


   


Det här är en slags kladdkaka/ tryffel med jordnöttssmör! Det här har mamma gjort efter ett LCHF-recept från chewpakka.se . Jag tyckte väl att det inte var det bästa jag smakat, men inte heller det värsta. Men om ni skulle vilja testa den här efterrätten så kan ni gå in på den här sidan, bläddra ner lite och titta efter länken ''Kladdkaka med jordnötssmör'' till höger. :))


Sen i går blev det en liten sväng till vårdcentralen....anlednignen? Hahaha, det kan ni se här! ;)


 


Jupp...Altså jag kan börja med att säga att jag blev biten av min kanin Cesar när jag tog upp honom, fast jag märkte att han inte gilade det...Jag tänkte släppa ner honom senare, men han fick ett utbrott, morrade och bet till mig i ansiktet. :/ Men jag får skylla mig själv, det va inte direkt hans fel...Men iaf det blev inte nåt djupt bett, men det blödde lite och blev svullet ett tag. Sp då ringde pappa nån som sa att vi skulle kolla upp det på vårdcentralen, ifall jag behövde en till stelkrampsspruta.


Så igår åkte vi då dit på morgonen ett tag, där jag träffade en sköterska som sen frågade om jag hade tagit stelkrampssprutan innan och frågade  ''är det inte i fyran som man tar den?''. Jag: ''Jo...kanske...'' Vad jag tänkte: ''Vänta är det inte i 6an??? O.O'' Sedan jah....HON GOOGLAR DET!!!!!! Jag bah ''what tha fuck??''. Hon googlade det och tryckte på nån länk och läste på nån sida om stelkramssprutan....


Jaha, senare iallafall så sa hon att jag skulle få träffa en annan sköterska som hade bättre koll på det... Så då går jag till henne och när hon läser på lappen säger hon ''VAD SÄGER DU?''. Sen så kollar hon lite på mina bett (Jag hade ett på ansiktet och ett som jag fått tidigare på fingret''. Men hon sa att det såg ''fint'' ut och inte djupt. Sedan så visste hon inte vad man skulle göra med ett kaninbett, eller vad det nu va, men då...GOOGLAR HON ''KANINBETT''!!!! Asså jag bara tänkte ''MEN DU E JU SJUKSKÖTERSKAAA!!!'' Ajah.. -.- Det slutar med att hon gick till nån annan och frågade och beslutet vart att jag inte behövde någon spruta för att jag redan hade tagit den i skolan...


Men då är iallafall jag nöjd med att jag inte behövde den!   Jag får skriva mer imorgon eller senare! Ha det så bra allihopa och gonatt!   

                   //Michue♥




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda - 2 januari 2018 23:53

God fortsättning på er mina vänner!   Nu var det sådär längesen jag la upp något på bloggen och ännu en gång sådär sent på kvällen som jag väljer att skriva ett inlägg. Jag tänkte bara uppdatera lite kort om vad som hänt den senaste tiden. Jag ha...

Av Mathilda - 13 oktober 2017 22:54


Gud vad längesen detta var!   Jag vet nästan inte vart jag ska börja... Jag börjar iallafall med att säga hej allihopa och hoppas att ni har en trevlig kväll vart ni än befinner er! Om jag ska fatta mig lite snabbt så fick jag helt enkelt en impu...

Av Mathilda - 13 augusti 2017 10:51

Hej allihopa!   Hoppas ni alla har en skön söndag och att ni har haft en bra helg! Jag slutade mitt sommarjobb i fredags och snart börjar skolan igen. Det är galet vad fort det här lovet gick! Ajah, jag tänker skriva lite mer om min sista dag på ...

Av Mathilda - 6 augusti 2017 19:22

Hej mina vänner!   Idag har vädret inte varit det bästa så jag har passat på att bara vara hemma denna söndag. Jag har även tagit min tid att kolla på lite filmer och serier! T.ex. såg jag klart på filmen hairspray som jag började tittade på igår...

Av Mathilda - 3 augusti 2017 11:58

Hej mina vänner! Vilken härlig konsert vi var på igår! Det var fint där i Dalhalla och Jill var så himla bra! Det var så kul att vara där då alla verkade på glatt humör och jag bara älskar Jills röst och hennes gitarrist framförallt, h...

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards