Alla inlägg under juli 2013

Av Mathilda - 15 juli 2013 22:40

Hallooo alla!


I förrgår var jag med min kompis vendela till Harge, igen! Vi hade mkt kul! Vi badade fem gånger, solade på stranden och läste lite i juliatidningen, m.m :) Här kommer lite bilder från Harge.



   

    

                                                  
                Vart är du Mathilda!!?? :O


                                                  
Puh, där var du ^_^

   

    


                                                  
                                     Peeaace!♥



 


 


                        :)♥ Efter stranden åkte vi till Harge-grillen och köpte lite att äta och sen åkte vi hem. :)  //Michue♥


Av Mathilda - 10 juli 2013 20:01

Halloo igen alla!


Nu ska jag visa er vad jag köpte på stan och lite annat! ^_^



                    Det här linnet köpte jag på New Yorker och det är mycket bekvämt, men ser snyggt ut på :)


   


                   Det här är både en foundation-borste och en rouge-borste i ett! Fick den för ett bra pris på HM. :))



 


Den här mascaran köpte jag inte på stan utan jag bestälde den på nordicfeel.se. Jag tänkte köpa ''Rocket'' men jag läste några kommenterarer på internet där den fick många dåliga betyg, men den här verkade betydligt bättre. Den kom på posten idag och den var mkt billigare än i affärerna, jag fick den för 95 kr!


 


Har också äntligen målat naglarna som ni sätt på några andra bilder! Tycker det blev en fin färg och nagellacket är från märket Starnails, som säljs på ett mycket bra pris på vissa ställen! Det här fick jag för bara 10 kronor på coop! HAHAA Men det är ett bra nagellack ;) Men om du ska använda det så glöm inte att måla på två lager och kanske ett genonskinligt överlack.





     Hahahaahaanär jag skulle ge Cesar mat, så  hittade jag en morot som såg ut som ett par byxor!



 


                                                  
                            Carrot-pants!    Vi sees! //Michue♥

Av Mathilda - 10 juli 2013 18:21

Helluuw alla läsare!♥


Ledsen att jag inte bloggat på ett tag nu, jag tänkte göra det igår men fastnade när jag pratade med Amy om Gröna Lund! Vi ska nämligen åka dit på Onsdag nästa vecka!!!  Så jag kollade på en massa videos från olika attraktioner på grönan så att jag skulle se vilka som var läskiga och vilka som inte va det.   ^_^  Igår var jag iaf på Gustavsvik igen, med mamma, så jag ska visa några bilder därifrån + looken som jag hade när jag var på stan med Frida och Amy.




 


                                                  
                 Stekare!, GAHAHAAHHA!

 

                                                 D
en här bilden tog faktiskt mamma utan att jag visste att hon tog, haha!

    


                          Sen kom fiskmåsarna och attackerade en låda med pommes! Puckon som lämnade den där! -.-

  

   Vi ska nog bada mer imorn! Efter att vi åkt iväg från badet så åkte vi till mammas träning då jag också fick test piloxing!

   Det va jobbigt, men kul och tränaren var helt galen!!! Hahaha, men hon sa iaf att jag var duktig. :) Men efter det så har jag nu haft verk i flera delar av kroppen hela dan! Puh... 


                                  Här kommer också looken som jag hade när vi var på stan. :))



      


     Tröjan visade jag er för inte så längesen och den var från New Yorker och shortsen är jag osäker på vart de kommer     ifrån :)





                                                  
                                   Veckans Blogg



                              Passar då också på att lägga upp ''veckans blogg'' eftersom jag inte gjorde det i förra inlägget!


                               Veckans blogg är................  '' ichigothestrawberry.bloggplatsen.se/''!  Det här är en söt blogg som jag hittade vid länken med folk som tippsar om siba bloggar! Tjejen som har den här bloggen älskar japanskt mode och stil och lägger upp söta bilder på olika saker.  Denna blogg får           i betyg! ;) Så det är nästan det högsta betyget! Jag ska snart lägga upp ett till inlägg där jag visar vad jag köpte på stan.  


                                                  
       Ha det bra så länge!  //Michue♥

Av Mathilda - 7 juli 2013 22:32

Hallooo!


Nu har jag äntligen fått åka ut och badat! Först åkte vi igår till Gustavsvik utomhusbad och idag åkte vi till Harge! ^_^


Men när vi kom till Harge så var det ganska kallt och blåsigt, så jag, mamma och pappa lindade in oss i handukar och la oss ner, AHAHAHA! Men sen blev det varmare och jag tog ett dopp. :))  Här är liter bilder från stranden!



     

                                                  
                               BRRRRRRRR!

             



Imorn ska jag, Amy och en annan kompis åka till stan, så visar nog fler bilder imörn! ;) //Michue♥


Av Mathilda - 5 juli 2013 12:03

Heey alla!


Ledsen att jag inte bloggat på ett tag nu, men har haft lite att göra hemma och med familjen. Iallafall är jag glad idag! Jag äälskar fredag!  Åååhh hjälp! Jag kom på att jag måste hitta en ny veckans blogg! Jag har bett er läsare att kommentera och tippsa om era bloggar, men typ ingen gör det.. :/ Men jag har en blogg som jag tittat på och tycker verkar bra, så jag kanske tar den. :)




                                                  

                                                  
                   Dagens Look





 


Idag passade det med att ha min ''Friday is my day-tröja'' f¨ån New Yorker och sen råkade jag ta ett par lite för varma byxor som är från Rut MF tror jag. Men idag var jag och mamma på stan och när vi skulle gå till ett par tjejer som sålde jordgubbar, så bajsade en fiskmås på mig!!!!!!! ÅåÅÅÅHHH DET VA SÅÅ ÄCKLIGT!   Den bajsade på min axel så jag fick gå in på en toalett på ett Cafe' och byta om till en klänning som jag köpt på HM idag!




Här kommer bilder på vad jag köpt idag förrästen! ^_^


 


Klänningen är från HM och tröjan är från New Yorker! De är mycket finare när de sitter på en. Tröjan har bara axlar typ.


 


Det här var klänningen som jag bytte om till. :) Har också köpt sånna där byxor som var soomarens måste i år, men visar dom imorn eller nåt! //Godnatt :*

Av Mathilda - 2 juli 2013 20:03

Heyy alla läsare!♥


Nu har Amy åkt hem, men jag har åtminstone inte haft tråkigt idag som jag har typ flera dagar nuförtiden! Jag har också fått veta att vi...........SKA ÅKA TILL MALLORCA!!!!!!!! YAAAAY! Äntligen så har mamma och pappa bokat!          Vi ska åka i September till ett hotell som heter Viva Cala Mesquida! Ååååhhh det ska bli så kul!! 





                                             

                                                  
     En bild på Hotellet!



                        


                       Hehe, okej ni kanske inte ser så bra, men det verkar underbart! 




 


                           Hihihi, och Amy kom hit med min lunch!  ♥



 


Hahaha, denna bild får mig att känna mig tjock, men ååhh so gott!♥ 




                                                  
                     Dagens Look



   


Idag matchar jag mina ljust gula jeans med min svarta vollangtopp, båda två är från BikBok ^_^


Cya later ♥  //Michue♥





Av Mathilda - 2 juli 2013 12:28

Halloo!  


Jag bloggade tyvärr ingenting igår för att jag inte hade något att blogga om! Det va ett tråkigt väder och jag gjorde inte så mycket förutom att gå ut med Cesar, men! Nu kom jag på att jag faktiskt gjorde en liten pedikyr och en hårinpackning, haha! Det blev iaf lite roligare på kvällen för vi hade hyrt filmen ''Dumma mej''! Jajaja, tyck att jag e barnslig dåe, men jag  hade inte sätt den förut, för att jag hade alltid trott att den var tråkig. Men filmen var faktiskt bra och nån gång ska iaf jag och mamma se tvåan som nu går på bio.



Men idag blir det en roligare ''dag'' för Amy kommer hit!    HAHAHA! Jag lägger nog upp lite bilder på oss senare.


Fick ju Juliatidningen för ett tag sen och fick reda på att solgult kan bli din nya bästis i sommar! ^_^


 


Läste också att man inte ska vara rädd för att mixa gult och orange från topp till tå!


 


Sommarens måste är absolut de här byxorna som Selena Gomez bär! Man kan också se ett tips på bilden, ''Vik upp byxbenen!'' Ska nog kolla efter sånna här liknande byxor! var de inte ganska coola?   Ajah, som sagt så kommer jag blogga mer senare, Amy smsade mig också och frågade vad jag ville ha för mcdonald's-mat! Hahaha och lunchen är nu räddad!  Yes!   Ses senare!  //Michue♥





Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards