Alla inlägg den 26 juli 2013

Av Mathilda - 26 juli 2013 00:40

Hejj igen!



Tänkte bara lägga snabbt upp mitt tredje inlägg nue! det är så att jag sparar nu lite pengar till en BJD! Till er som inte vet vad en Bjd är så kan ni se det här nere.






Japp, som ni kan se så är de som dockor, men det är inte direkt några vanliga leksaksdockor! Dom här köper folk oftast för att fota med, torr jag och med hjälp av att köpa kläder till dom så kan man lixom skapa en karaktär t.e.x: Lycklig/färgglad, Emo, kanske lite typ blyg, eller prinsessliknande, ah typ så. Problemet är att de här är så hiimla dyra!  De kan kosta upp till 10.000 kronor, har jag hört och det är för att de b.l.a är handgjorda.



Åååhh och igår vart jag så besviken, för att jag kollade på en sida där de sålde BJD-dockor och så såg jag en länk där det stod ''Wigs''. När jag klickade där så fick jag se en docka som jag gillade och kostade 23 dollar ''trodde jag''. Men så läste jag på en beskrivning ''Dark red'' och dockan hade j umörkt rött hår. Då slog det mig och jag googlade Wig och hoppades att det inte skulle vara hår, men....jo... wig står för peruk och det visste inte jag!!!!!! Åååhhh såå besviken jag blev!



Ajah, nu gäller det då att spara pengar en hel del för att få en sånn här docka. Dessutom måste man betala extra om man vill ha ett par speciella ögon, skor, eller kläder.  Om du jämför en barbie med en BJD så ser du stor skillnad. En BJD ser lixom mer verklig ut! Man kan också vrida händer, fötter,armar och du kan köpa olika typer av händer, kanske händer som gör peace-tecken eller nåt.  ^_^



Ajah, vi får se om jag en vacker dag får ihop till en sånn docka!♥  Jag gillar ju att fotografera och en sånn docka vorre perfekt :)   Godnatt alla små läsare!♥ 


//Michue♥





Av Mathilda - 26 juli 2013 00:24

Heeyy alla läsare!♥



Idag åkte jag och pappa upp till Dalarna över dan, för att hälsa på min farmor. Vi fiskade, eller jag fiskade medans farmor och pappa tittade på, hehe. Jag fick en fisk, men det var en mört som  enligt farmor inte är så särskilt smakrik och vi hade ingen katt med oss, som kunde äta den, så jag slängde tbx den innan den,  ''tror den överlevde''.


Sedan så höll jag på att få en till, men så tappade jag den, men det var ändå en liten fisk. ;)  Här är lite bilder från sjön.




                Här bakom båten kan ni se en stor bäverhydda, hehe :3


 


Och här är ett par av skorna som jag köpte på den där Outletten/köpcentret när vi var påväg till Karlskrona. Kan visa det andra paret en annan gång.  Herråå <3    //Michue♥ 

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards