Alla inlägg den 24 juni 2017

Av Mathilda - 24 juni 2017 19:33


Planen var egentligen att sätta oss nånstans vid havet och fika lite, men istället blev vid kvar vid stugan och tog det lugnt vid poolen istället. Jag tog min andra bok av serien "Cirkeln" och satte mig i solen. Sedan var det dags för ett litet dopp. :)


 

 

 

Det började blåsa lite för ett tag nyss så nu sitter vi alla inne i stugan och värmer oss och sitter och äter lite snacks. På måndag åker vi till Kroatien, så vi har en dag kvar här. Det har varit bra här hittills, lugnt och skönt och härliga människor. Här har våra vänner även fått en liten fågelfamilj i ett bo precis utanför stugan. Eller kanske inte så liten egentligen, för fågelungarna är faktiskt väldigt stora! Någon som vet vad det är för sorts fåglar? Jag gissade på koltrast, men är osäker. :')

    

Dessa fjunisar kommer nog snart vara redo att lämna boet tror jag. Vi har sett mamman komma med munnen full med mat till dem, så vi vill inte heller gå för nära för att hon ska bli för rädd för att flyga upp till dem. Har hört att man inte ska lägga sin människolukt vid boet för då vågar inte föräldrarna närma sig.


Vad gör ni en dag som denna då? :)



Av Mathilda - 24 juni 2017 16:00

Hej mina vänner!


Idag vaknade jag, mamma och pappa efter den djup nattsömn för att äta lite frukost med våra vänner och sedan ta en promenad till Bullandö för att äta lunch på sjökrogen som ligger där. Där åt jag en god indisk linsgryta och senare gick vi tillbaka till stugan.


 


Nu var min mamma snäll och lånade ut min dator så att jag kunde ladda upp mina bilder som jag tog igår, så här kommer dem!          

                                              Lite att dricka medan vi stod där i solen. :)

             

 

           

Klänning: HM

Skor: Dinsko

Blomkrans: Glitter

 


Nu ska vi iväg och lägga fiskenät i sjön, sedan får man gå upp tidigt på morgonen om man ska kolla om det blev någon fisk i det. Däremot tror jag att jag ska stanna med mamma och vår vän Jana och fikar någonstans och bara ta det lugnt. Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards