Direktlänk till inlägg 24 juni 2016

Midsommarfirande i Stockholm

Av Mathilda - 24 juni 2016 19:03

Glad midsommar på er!


Har inte hunnit skrivit något tidigare idag då vi hade fullt upp med att packa klart in allt i bilen och åka till våra vänner i Stockholm och till deras sommarstuga. Jag sa lite fel i förra inlägget, de bor inte i Bullandö, men vi åker dit med båt vid sånna här tillfällen. :) När vi åkte mot Stockholm mötte vi en låång bilkö, men som tur var det på andra sidan av vägen så vi drabbades inte. Det hade hänt en olycka med en lastbil och när vi fick se lastbilen så var den helt krossad, men personerna ska ha klarat sig. Annars har vi inte hamnat i någon extremt lång bilkö, endast en som vi tog oss ur på någon minut. När vi kom fram åt vi god midsommar-mat och sedan gick vi ner till den platsen där de som bor i området sätter upp midsommarstången. Där tittade vi på familjer som dansade runt stången tills jag och mamma också gick in i ringen. Senare var det tävling då man skulle balansera en potatis på en sked i handen, samtidigt som man ska springa och runda en person som står i slutet av banan. Jag var väl inte den bästa på det men kom ialafall i mål och alla barn, ungdomar och vuxna fick varsin litengodispåse som pris, hahaha!



Min midsommarlook

     

                                     Klänning: Nelly Hårband: Glitter Skor: Din sko



 

 

 


Efter att vi kommit hem igen tog vi ett dopp i våra vänners lilla nerggrävda pool, spelade kubb och sedan grillade vi. Imorgon ska vi ta motorbåten och åka till en ö och fånga lite spigg (småfisk) och förhoopningsvis är det strålande sol som jag har hört att det ska bli. Nu är jag jättetrött så jag tänker gå och lägga mig så att jag orkar upp imorgon. God natt och ha en fortsatt trevlig midsommar!<3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda - 2 januari 2018 23:53

God fortsättning på er mina vänner!   Nu var det sådär längesen jag la upp något på bloggen och ännu en gång sådär sent på kvällen som jag väljer att skriva ett inlägg. Jag tänkte bara uppdatera lite kort om vad som hänt den senaste tiden. Jag ha...

Av Mathilda - 13 oktober 2017 22:54


Gud vad längesen detta var!   Jag vet nästan inte vart jag ska börja... Jag börjar iallafall med att säga hej allihopa och hoppas att ni har en trevlig kväll vart ni än befinner er! Om jag ska fatta mig lite snabbt så fick jag helt enkelt en impu...

Av Mathilda - 13 augusti 2017 10:51

Hej allihopa!   Hoppas ni alla har en skön söndag och att ni har haft en bra helg! Jag slutade mitt sommarjobb i fredags och snart börjar skolan igen. Det är galet vad fort det här lovet gick! Ajah, jag tänker skriva lite mer om min sista dag på ...

Av Mathilda - 6 augusti 2017 19:22

Hej mina vänner!   Idag har vädret inte varit det bästa så jag har passat på att bara vara hemma denna söndag. Jag har även tagit min tid att kolla på lite filmer och serier! T.ex. såg jag klart på filmen hairspray som jag började tittade på igår...

Av Mathilda - 3 augusti 2017 11:58

Hej mina vänner! Vilken härlig konsert vi var på igår! Det var fint där i Dalhalla och Jill var så himla bra! Det var så kul att vara där då alla verkade på glatt humör och jag bara älskar Jills röst och hennes gitarrist framförallt, h...

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards