Alla inlägg den 22 juni 2016

Av Mathilda - 22 juni 2016 22:36

Go'kväll allihopa!


Idag har min dag varit lite blandad. Jag kunde inte sova på natten och en av anledningarna är att jag var väldigt täppt i näsan. Jag är inte förkyld, men jag har märkt att jag har blivit allergisk mot något som jag tror kan vara pollen och det har påverkat mig ibland på nätterna och på morgonarna. En annan anledningen kan vara att jag drack lite kaffe innan jag gick o la mig för jag kände mig på ett sätt pigg även fast allt jag ville var att kunna somna. så efter att ha förflyttat mig från sängen till varagsrumssoffan gick jag upp halv sex och jag började klockan tio på förmiddagen. Jag gick upp så tidigt för att jag  ville ha god tid på mig att ta mig till det första äldreboendet som vi skulle spela på. Att ta sig till det första boendet gick bra med hjälp av GPS:en som jag använde på mobilendå jag valde att ta cykeln dit, men när vi skulle till nästa destination så kaosade det till sig för min del....    Resultatet blev att GPS:sen fick mig att köra runt halva stan( kändes det som), fram tills jag bröt ihop och ringde mamma hahaha, nej men jag fick verkligen panik. Jag var på rätt väg, jag hade bara tagit lite onödiga omvägar en aning. Huvudsaken var iallafall att jag kom fram i tid så att vi kunde sjunga våra sånger för personer som verkade uppskatta det. :)


Avslutar denna kväll med att titta på den avgörande fotbollsmatchen mellan Belgien och Sverige. Tyvärr har det nu blivit klart att Sverige förlorade mot belgien och är därmed ute ur EM. Känns såå surt nu, plus  att Zlatan nu ska sluta i landslaget. Innan jag går till sängs för att vakna upp till den sista jobbdagen på den här veckan så vill jag bara publicera bilder på mina två nya sminkprodukter som jag köpte från Lyko i Marieberg och det är ett ögonbrynspalett från och en concealer med higlighter från ELF.


       


är nöjd med båda dessa, särskilt ögonbrynspallettten för att det är enkelt att kunna forma ögonbrynen med en gell och ett puder istället för bara puder. Det är lättare att måla konturer så att man sedan kan se vad man vill ha för form på ögonbrynen. Jag hade en concealer från Garnier som jag tyckte blev för orange på mig, men den här  ocncealern blev mycket bättre, plus highlighternpå andra delen av pennan som ser naturlig ut när man bländar ut den. Jag var osäker på om båda dessa produkter skulle passa i min hudton eftersom det inte finns några tester som man kan prova i affären, men jag frågade expediten och hon valde dessa toner på ögonbrynsfärgerna och concealern som jag också hade funderat på. Så ibland kan det räcka med att lita på vad expediten säger när det gäller att hitta rätt ton. :)


God natt mina vänner<3











Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards