Direktlänk till inlägg 13 april 2014

The Fooo-Konsert!

Av Mathilda - 13 april 2014 18:14

Heii allihopa!


Igår var jag på The Fooo-konserten i Conventum med min bästis Amy! :D Jag tänkte nu berätta hur det var och anledningen till varför jag inte gjorde det igår var för att jag kom hem ganska sent. Iallafall! Jag och Amy åkte gick först och kollade hur kön såg ut utanför och vi fick se flera tjejer som satt med filtar, Mcdonald's-påsar, godis i en rad! De såg ut som ett stort gäng uteliggare! :'D Men än såg inte kön så jättefarlig ut så vi gick upp på stan, kollade runt lite, gick till Java och åt varsin sallad.



  

                                               såååå goott!

 

Efter att vi ätit gick vi tillbaka till kön som ledde till Hjalmar Bergman Teatern och så satte vi oss där med våra sittdynor och en pall. Hahaha, första gången som jag satte mig på pallen, ramlade jag och typ på de som stod framför mig! Sedan ställde jag upp den igen, men efter att vi suttit där i någon minut, blev vi tvugna att gå framåt, för att hela kön rörde sig!


I den här kön fanns det nästan bara tjejer och man kan undra om det är ett hav av terrorister eller en killes dröm....


   


Efter ett tag blev jag trött i benrn, så jag satte mig på en sittdyna mitt bland alla foooers och man skulle kunna tro att detta var någon slags Converse-festival! 


   


Självklart var jag med och joinade! xD


 


Till slut blev allting försenat av någon anledning, så istället för att konserten skulle börja klockan sju så startade den typ kvart i åtta och då var det förbandet! Vi kom in i en, inte så jättestor sal där det bara fanns ståplats, (fast det visste vi att det skulle vara) och en så länge var det inte så galet mycket folk. Men efter ett tag började folket komma in och då vart det mer livligt...


Den första som spelade var en tjej som hette typ ''Annie Hagfors'', eller nåt, vet inte riktigt och sen kom Isac Elliot! Han var mycket bra och Amy tyckte han sjöng bättre än The Fooo! xD


   


Jag har hört Isac Eliott tidigare i en musikvideo, men när han sjöng sin första ton blev jag ganska chockad och tyckte han va grym!


 


Efter Isac blev det typ ett litet avbrott för att det kom folk som delade ut vatten till oss i publiken. Det skickades vidare i glas som typ alla hjälptes åt för att dela ut. Jag och Amy valde att dela på ett glas. Det var väldigt varmt där inne och jag hade inte velat vara nån av de tjejerna som stod längst fram! Sedan satte jag och Amy oss ner igen, mitt bland alla galningar och helt plötsligt så började de galskrika för att The Fooo kom fram! På en slags skärm/vägg visades en video på killarna och en massa av deras fans och ovanför väggen satt dom!


   

 

Bilderna kanske blev lite sådär, men anledningen var väl för att man inte fick ta med någon systemkamera dit och så stod vi väl inte så jättenära, men hyffsad plats ändå!

 

   

 

De här bilderna är tagna på det som visades på skärmen.

 

           

 

Jag tror att de här bilderna blev typ mindre för att jag fotade via snapchat. Jag gjorde det för att mitt minne var fullt och jag kom inte ens in på kameran! Men egentligen tog jag inte direkt tusen bilder, utan mitt minne var fullt för att mina videos var för långa och tog en hel del plats. 

 

För övrigt var konserten bra, men killarna var lite...diviga... Om man t.ex jämför med hur Isac Eliott var, i sambamd med att de tog upp en tjej på scenen som han sedan gav en puss på kinden och hur The Fooo gick fram en och en och bah ''det går rykten om att jag är coolast i bandet''...så jah, de var väl lite diviga ibland....Sen så gick Omar fram och sa ''Är det nånting ni behöver?''. Jag: Maaaat. Omar: Allt ni behöver är fyra killar som sjunger för er, ni behöver inget annat! Alla tjejer förutom jag och Amy: AAAAAAAAAAAAHHHHH!!!!!!

 

Så ja, de va lite smådiviga och typ pratade lite som fjortisar, men jag tyckte de var bra iallafall! (No hate okej!) Här kommer lite fler bilder på killarna! :3

 

 

 

                                                           Omar! ♥_♥   

 

 

 

Oscar Enestad :p

 

 

 

Oscar Molander (Ogge), eller (Og) :'3 ♥

 

 

 

 

 

okeeej, det får nog räcka med bilder! Om ni undrar så tror jag att jag tycker att Omar är snyggast, men de andra e inte direkt fula dom heller! xD Hahaha, ajah, ni får ha det så bra nu allihopa! Ses senare!

 

                                                     //Michue♥      

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda - 2 januari 2018 23:53

God fortsättning på er mina vänner!   Nu var det sådär längesen jag la upp något på bloggen och ännu en gång sådär sent på kvällen som jag väljer att skriva ett inlägg. Jag tänkte bara uppdatera lite kort om vad som hänt den senaste tiden. Jag ha...

Av Mathilda - 13 oktober 2017 22:54


Gud vad längesen detta var!   Jag vet nästan inte vart jag ska börja... Jag börjar iallafall med att säga hej allihopa och hoppas att ni har en trevlig kväll vart ni än befinner er! Om jag ska fatta mig lite snabbt så fick jag helt enkelt en impu...

Av Mathilda - 13 augusti 2017 10:51

Hej allihopa!   Hoppas ni alla har en skön söndag och att ni har haft en bra helg! Jag slutade mitt sommarjobb i fredags och snart börjar skolan igen. Det är galet vad fort det här lovet gick! Ajah, jag tänker skriva lite mer om min sista dag på ...

Av Mathilda - 6 augusti 2017 19:22

Hej mina vänner!   Idag har vädret inte varit det bästa så jag har passat på att bara vara hemma denna söndag. Jag har även tagit min tid att kolla på lite filmer och serier! T.ex. såg jag klart på filmen hairspray som jag började tittade på igår...

Av Mathilda - 3 augusti 2017 11:58

Hej mina vänner! Vilken härlig konsert vi var på igår! Det var fint där i Dalhalla och Jill var så himla bra! Det var så kul att vara där då alla verkade på glatt humör och jag bara älskar Jills röst och hennes gitarrist framförallt, h...

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards