Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Mathilda - 13 juli 2015 17:02

Heey mina vänner!


Hoppas allt är bra med er och att ni fortfarande har ett grymt sommarlov! Nu var det ett litet tag sen jag bloggade, ber om ursäkt för det, men det är lite svårt att göra det när jag åker bort osv i och med att jag inte har någon laptop att ta med. Ska försöka spara ihop till en egen laptop, men jag har precis köpt en ny mobil då min andra strulade med batteriet. Har köpt en Samsung Galaxy s6 som jag tycker är mycket bra speciellt har jag nytta av den grymma kameran då jag gillar att fota mycket. Detta gör att det kommer ta lite tid tills jag kan samla ihop till en laptop, men ska försöka. :) 


Här är en bild på min nya mobil!


 

Denhär mobilen har verkligen kmmit till användning då jag nyligen varit på en liten roadtrip till skåne med mina föräldrar för att träffa min syster och hennes pojkvän. Vi har sovit på två olika bed n breakfast och sedan har vi övernattat två nätter hos min syster. Jag, mamma och pappa har bland annat åkt en liten tur i ett gammalt tåg, vandrat i en nationalpark, varit på fina långa stränder och på restaurang en gaffel kort där min syster och hennes pojkvän jobbar. Det jag märkte mest med skåne var att vart mn än tittade så kunde man se jättevackra rosor vid rabatter, husväggar och andra ställen. Jag har aldrig sätt så fina rosor som där, så det mesta av de bilder som ligger i min mobil och kamera som jag tagit från skåne består just av olika sorters rosor! Haha, men också en del strandbilder och mat. Det har ju inte riktigt varit det bästa vändret den senaste veckan, men vi har besökt olika stränder som legat i närheten av de platser vi letade ett boende på. Nu tänkte jag iallafall lägga upp bilder från skåne och skriva lite om dem allt eftersom. :)


 

                                                Bild tagen från när vi satt i bilen :)

 

 

Här är lite bilder från när vi åkte en tur i tåget som pappa hade sett fram emot. Haha, det kan ni se på hans glada min! ;)   

             Köpte också en liten glassbåt på stationen som väckte barndomsminnen, hahaha


 

                          Bild från när vi skulle äta middag på det första bed & breakfast.


   

                        Lunch på ett badhotell nära en strand som vi sedan gick till och fotade.


              

   

                                                           Söta föräldrar♥          

                                 Nästa dag gick vi till en gaffel kort och åt lunch. :)

  

     

            Sedan efter en lång dags letande så hittade vi ett annat bed & breakfast som hette Aurora.

   

      Efter att vi checkat in gick vi till en fin restaurang som hörde till ett hotell. Där åt vi grillbuffé. 

                                                                Jag och mammi♥  

 

     Gillade verkligen dehär tavlorna som satt på väggen. älskar färgkombinationerna! Efter att vi hade ätit gick vi ner till hamnen som låg alldeles nedanför och tog bågra bilder.

   


Den kvällen tog jag många fina foton av olika blommor. Vi gick förbi en liten blomsterträdgård med massor av olika rosor. Vi gick också in bakom ett staket för att fota blommorna där vid en rabatt, hahaha sneaky sneaky.

   


                 

             


    

                       Fick också syn på en liten igelkott som gömde sig vid en skylt. :')

          Nästa dag gick vi till nationalparken som var som en skog där man fick bestiga en del klippor för att kunna se den vackra utsikten över havet.

  

                                              Hittade ett träd som jag självklart ville testa klättre upp i   



                                          Underbar utsikt över östersjön!   

  

       

           

                         Vi hittade också ett gigantsikt vält träd som vi fotade lite på ^_^

  

  

 

Tror jag måste avsluta här för annars kommer detta inlägg bli så långt och jag måste sova. Jag skriver mer om resten av våran resa imorn om jag har tid. Godnatt my friendoos!<3 

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards