Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Farmor

Av Mathilda - 22 december 2014 00:28

Hej alla♥


Hoppas att ni mår bra och att ni en så länge har ett bra jullov. Vad ska ni göra på julafton? Ska ni fira med familjen bara eller med släkt och vänner också? Själv ska jag åka med mamma o papa till mina kusiner i Dalarna och fira jul. Tyvärr är vi en färre i julfirandet då min farmor tyvärr har gott bort. Jag har varit på hennes begravning för ungefär en vecka sen. Det gick bra antar jag, men det känns självklart tomt och konstigt när hon inte längre finns kvar i sitt hus där hon alltid brukade vara så att man kunde åka och hälsa på henne. Hon blev alltid så glad när vi kom och det kommer jag ha kvar i mitt minne.♥ Vid hennes sista andetag så var hennes närmsta där, jag , mamam o papap var där och min bror var där. Vi satt hos henne och fanns där för henne. Hon somnade in i sin säng där vi var närvarande. jag tänker inte förklara så detaljerat men det var ungefär det som hände, jag vet ännu inte om jag har tagit in allt som hänt, men självklart saknar jag henne jättemycket. Har däremot fina minnen  av farmor som jag alltid kommer att ha kvar.♥ Jag skulle vilja lägga upp en bild på min farmor och mig, men jag minns att hon inte gillade när man tog kort på henne eller att man la upp foton på henne, så därför väljer jag att inte göra det.


Jag hade tänkt att skriva ett lite mer gladare inlägg, men jag känner att jag behöver ha detta sagt så att ni vet... Jag stod väl inte min farmor så jättenära, men ändå ganska nära. Jag har inte varit hos henne lika många gånger som mina kusiner och min bror har varit, men hon har ändå varit en stor del i mitt liv. Det var lixom min och min pappas grej att åka upp till farmor o farfar, men nu kan vi inte göra det längre. När jag blev lite äldre kunde jag ta tåget själv och fick chansen att ta igen den tid med farmor som jag inte hann göra när farfar också levde. Jag vet att hon också blev väldigt glad när jag kom, jag minns att hon sa "nu kan jag leva på det här länge!" när jag var där. Kommer aldrig glömma de gånger vi köpte hem pizza bara jag och farmor och hon sa "Nu ska vi ha fest!". Jag önskar självklart att jag kunde spendera mer tid med både farmor och farfar, men det är svårt att ta sig dit när man är så ung som jag var/är och saker o ting kommer emellan. Men detta är någonting som jag tror att man alltid kommer att känna när någon man älskar har gått bort. Det är däremot viktigt att man tar vara på de stunder man får och se till att göra någonting minnesvärt av dom. För till slut har man bara minnen kvar. Jag hoppas att ni tar med er det och försöker tänka på det i eran vardag också.♥


Till min älskade farmor:

 

//Farmor om du på något sätt kan läsa detta så vill jag bara att du ska veta att jag älskar dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Jag saknar dig jättemycket och hoppas med hela mitt häjrta att du är med farfar och mormor och att du har det bra där du är nu. Den här julen kommer inte bli som förut när du inte är där. Kanske är du där ändå även fast vi inte kan uppfatta det. Vi saknar dig alla och vi vill alla ha tillbaka dig och den tiden du var med oss. Vi saknar ditt leende och ditt sätt att bara funnas till. Vi har alla våra minnen av dig som vi föralltid vill minnas och inte glömma bort. Jag hoppas att jag föralltid kan komma ihåg alla de fina stunder du och jag har haft tillsammans. Jag tänker på dig varenda gång jag är i kyrkan eller tänder det där ljuset jag fick av dig. Det är självkart inte dom ända stunderna som jag tänker på dig, men det är just de stunderna som tankarna är som starkast. Det är dom stunderna som jag minns att du gick till kyrkan varje söndag som jag gör nuförtiden och att du sa när du gav mig ljuset att jag kan tänka på dig när jag tänder det. Det gör jag också. Varenda gång jag tänder det där ljuset så tänker jag på dig och jag kommer alltid att göra det. Tack för alla stunder som jag och resten av familjen har fått dela med dig farmor. Tack för den fina tiden, jag älskar dig. //Mathilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda - 2 januari 2018 23:53

God fortsättning på er mina vänner!   Nu var det sådär längesen jag la upp något på bloggen och ännu en gång sådär sent på kvällen som jag väljer att skriva ett inlägg. Jag tänkte bara uppdatera lite kort om vad som hänt den senaste tiden. Jag ha...

Av Mathilda - 13 oktober 2017 22:54


Gud vad längesen detta var!   Jag vet nästan inte vart jag ska börja... Jag börjar iallafall med att säga hej allihopa och hoppas att ni har en trevlig kväll vart ni än befinner er! Om jag ska fatta mig lite snabbt så fick jag helt enkelt en impu...

Av Mathilda - 13 augusti 2017 10:51

Hej allihopa!   Hoppas ni alla har en skön söndag och att ni har haft en bra helg! Jag slutade mitt sommarjobb i fredags och snart börjar skolan igen. Det är galet vad fort det här lovet gick! Ajah, jag tänker skriva lite mer om min sista dag på ...

Av Mathilda - 6 augusti 2017 19:22

Hej mina vänner!   Idag har vädret inte varit det bästa så jag har passat på att bara vara hemma denna söndag. Jag har även tagit min tid att kolla på lite filmer och serier! T.ex. såg jag klart på filmen hairspray som jag började tittade på igår...

Av Mathilda - 3 augusti 2017 11:58

Hej mina vänner! Vilken härlig konsert vi var på igår! Det var fint där i Dalhalla och Jill var så himla bra! Det var så kul att vara där då alla verkade på glatt humör och jag bara älskar Jills röst och hennes gitarrist framförallt, h...

Presentation


Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar

Sök i bloggen

Language

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards