Av Mathilda - 21 juli 2017 09:51

God dag på er!

Sitter vid köksbordet på jobbet och har nyss ätit frukost. Nu ska vi snart iväg och jobba igen.

Idag ska jag träna och senare träffa pojkvännen och ha lite fredagsmys!

Vad ska ni göra?:)

Av Mathilda - 19 juli 2017 18:56

Hej vänner!

Ni kanske har märkt att jag har ändrat lite på min header till bloggen och den kanske inte ser sådär toppen ut...

Hahaha, alltså jag är ju verkligen tolv år i sinnet. :') inte så jättekreativ header och jag ska göra en bättre, men i nuläget får den se ut såhär. Det tog tid att komma ihåg hur man redigerde och grejade på pixlr så jag beslöt att den fick vara såhär just nu. Ni får hursomhelst gärna komma med idéer och förslag till headern så den ser snyggare ut, för jag vet inte vad jag ska kalla detta, haha!

Av Mathilda - 18 juli 2017 18:24

God kväll finisar!

Hoppas allt är fint med er. När vi kom hem till Örebro från Stockholm i söndags kom jag på att jag måste kolla när jag börjar sommarjobba och letade reda på brevet jag fick ifrån mitt jobb. Det visade sig att jag redan skulle börja på måndag! Så det blev en snabb omställning från att ha varit på semester i Kroatien i tre veckor, varit i vännernas sommarstuga i Värmdö, till att nästa dag gå upp kvart över fem och samla ihop frukpst och lunch att ta med för att sedan börja jobba klockan sju på Parken.

(Bild från Kroatien)

Nu har jag jobbat där i två dagar och har för det mesta plockat ogräs. Dagens höjdpunkt var att frisera ett träd, haha! Jag tycker ändå att jag trivs med mina arbetskamrater i gruppen jag är med i, de är trevliga och roliga, så det är roligt även om det är lite slitigt. :) Nu ska jag jobba i fyra veckor, så kommer nog mest träffa vänner på helgen då jag är näst intill helt slut efter jobbet haha! Hade tänkt åka till gymmet efter att jag ätit lite efter jobbet, men tror ni det blev av?....Naeee! :'D

Av Mathilda - 16 juli 2017 13:37

Hej mina vänner!

Nu har vi åkt ifrån våra vänner i Värmdö efter att vi har övernattat där i deras stuga två nätter och nu är vi hos min syster Elina på lunch.

Sedan ska vi åka hem till Örebro igen och packa upp. Vad gör ni idag?:)

Av Mathilda - 15 juli 2017 12:09

God dag mina vänner!

Igår kom vi hem till Sverige på eftermiddagen och åkte iväg till våra vänner i Huddinge som har en lägenhet i Promajna och som vi träffade där även förra året. Vi åt där och fikade lite tills vi åkte tillbaka till våra vänner i Värmdö där vi firade midsommar. Nu är vi i kyrkan på Östermalm och ska kolla på en konfirmation.

Ha en trevlig dag!

Av Mathilda - 13 juli 2017 00:48

Laku noc´! (God natt)

Helt otroligt att tre veckor redan har gått och så mycket vi har fått uppleva här i Kroatien! Jag är så himla tacksam för alla människor vi har fått lära känna och all mat, natur och mycket mer som vi har fått upplevt.

Hursomhelst, i förrgår var vi äntligen på Krka nationalpark och det var verkligen en upplevelse! Vi köpte först biljetter i receptionen och sedan fick man ta en buss för att åka dit där nationalparken började. Där fanns det även restauranger och vi gick till en som var i närheten där vi tänkte börja vår vandring. Vi började vid en gång som låg nära busshållplatsen och det var en bro-gång hela vägen över små bäckar med mycket fiskar. Det som var negativt dock var att vi valde en dålig tid på året att åka, då det just nu är väldigt varmt ute och det är mycket turister där.

Men med den här vackra utsikten och bilderna som jag fick tyckte jag att det var värt! Här kommer en bildbomb från nationalparken. :)

Undrar vad det blir av den här jättelarven...

Små grottor fanns det också! :)

Mina efterlängtade vattenfall!

Vi kommer gå upp tidigt för att åka till Split och lämna bilen och sedan gå till flygplatsen. Sedan ska vi även hälsa på våra vänner i Stockholm och kanske övernatta någonstans innan vi åker hem till Örebro.

God natt på er!<3

Av Mathilda - 12 juli 2017 07:54

God morgon!

Jag gick upp halv sju idag och väckte mina päron och gjorde mig i ordning för att vi snart äntligen ska Begr oss iväg till Krka.

Liten bild från denna morgon här där solen har börjat gått upp. Jag är så exalterad för att vi snart ska åka trots att jag är väldigt trött då det blev ganska sent i natt också! :')

Ha en härlig morgon, så hörs vi!<3

Av Mathilda - 11 juli 2017 20:07

Hej mina vänner!

Igår var det tänkt att vi skulle åka iväg till nationalparken Krka på morgonen, men jag mådde tyvärr inget vidare så vi valde att stanna i Pormajna så att jag kunde vila. Jag mådde inte heller något vidare under dagen och fick inte i mig så mycket att äta, men det blev bättre framåt kvällen. Då gick vi till en avv åra vänner osm vi har lärt känna här  och blev bjudna på lite dricka och plock. :) Det var jättemysigt!

Vi hade det väldigt trevligt så vi blev kvar länge och sent på natten. Därför blev det inte av att vi åkte till Krka idag heller, men vi planerar att åka imorgon då jag verkligen vill åka dit!

Hursomhelst så ska vi snart iväg igen till våran väns föräldrar på snart här också, så ni får ha en fin kväll! :)

Welcome! Jag heter Mathilda och är 17 år. Här bloggar jag om mitt liv som består av mycket musik, skola, mina nära och kära, mode och mycket mer. I nuläget går jag estet musik på gymnasiet. Jag skulle bli så glad om ni ville följa min blogg! Kramar